Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting
bidzej,
5 lat temu
Silnik 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
165 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,21
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów bardzo w porządku
3,0
Całokształt
Z punktu widzenia obserwatora, Insignia I robi znacznie lepsze wrażenie, niż podczas rzeczywistego użytkowania. Auto jest ociężałe (1.8 tony!), miejscami słabo wykonane, ciasne w środku mimo sporych gabarytów, pali relatywnie dużo, a jego osiągi są stosunkowo słabe.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niska kultura pracy, wysokie spalanie, podwyższony stopień skomplikowania ze względu na 2 turbosprężarki. Znane problemy z uszczelniaczem przewodu smoka w misce olejowej - chociaż w moim egzemplarzu nie wystąpiły (dużo jazdy po autostradach, rzadko konieczne wypalanie DPF, a więc mniej paliwa przedostającego się do oleju).
Na plus elastyczność, na upartego po autostradach można jeździć praktycznie jak automatem, szósty bieg pozwala jechać zarówno 80km/h, jak i 220km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Mocny punkt tego samochodu. Przełożenia dobrane w sam raz do raczej dostojnego, ale wystarczająco dynamicznego przemieszczania się. Świetna na autostrady (długi 6 bieg). Precyzja działania ok.
3,0
Układ jezdny
Czego by inżynierowie Opla nie wymyślili, samochód jest ciężki i to bardzo czuć.
Wydaje mi się, że całość strojona była na autostrady, gdzie prędkość w połączeniu z masą auta i ustawieniem zawieszenia powoduje, że koła bardzo przyjemnie przepływają nad nierównościami, podczas gdy nadwozie sunie jak po szynach.
2,0
Karoseria
Może się podobać, ale tu się kończą plusy. Długie zwisy z przodu i z tyłu oznaczają stosunkowo mały rozstaw osi, a to przekłada się na miejsce w kabinie. Nie pomagają gigantyczne progi i słupki czy też oparcia foteli, które też potrzebują miejsca w środku.
Katastrofalnie źle zaprojektowana tylna klapa - podnosi się z całymi lampami, które mocno zachodzą na boki, a po podniesieniu klapy zachodzą... w dół i utrudniają dostęp do bagażnika.
Komfort
3,0
Widoczność
Potężne słupki karoserii, relatywnie małe okna, gigantyczna tylna klapa z niewielką szybą powodują, że widoczność jest co najwyżej przeciętna.
2,0
Ergonomia
Mało schowków, bardzo kiepski infotainment (mimo topowego wyposażenia; sterowanie touch-padem to fajny pomysł, ale zrealizowany kiepsko), mało miejsca w środku, jak dla mnie zbyt gruba kierownica, bezsensownie działające systemy wsparcia kierowcy... Nie mogę dać wysokiej oceny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo w porządku. Dałbym 5 gwiazdek, gdyby nie idiotyczny pomysł dotykowych paneli do sterowania temperaturą, a także grzaniem i wentylacją foteli, które w dodatku kiepsko działają.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie zbyt mała w stosunku do gabarytów samochodu.
3,0
Wyciszenie
Ze względu na niską kulturę pracy i hałaśliwość silnika długotrwała jazda nie jest zbyt przyjemna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na prawdę jest żałośnie wysokie, porównywalne z mocniejszymi silnikami benzynowymi 2.0 turbo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kiepskie wykonanie (szczególnie widoczne na samym środku deski rozdzielczej), źle działające systemy wsparcia kierowcy, ciasnota w środku, silnik jak na swoje parametry słabo radzący sobie z samochodem. Spodziewałem się dużo więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
o dziwo nie psuło się nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
[l/100km]