Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting

bidzej, 5 lat temu
Silnik 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
3,21
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów bardzo w porządku
3,0
Całokształt
Z punktu widzenia obserwatora, Insignia I robi znacznie lepsze wrażenie, niż podczas rzeczywistego użytkowania. Auto jest ociężałe (1.8 tony!), miejscami słabo wykonane, ciasne w środku mimo sporych gabarytów, pali relatywnie dużo, a jego osiągi są stosunkowo słabe.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niska kultura pracy, wysokie spalanie, podwyższony stopień skomplikowania ze względu na 2 turbosprężarki. Znane problemy z uszczelniaczem przewodu smoka w misce olejowej - chociaż w moim egzemplarzu nie wystąpiły (dużo jazdy po autostradach, rzadko konieczne wypalanie DPF, a więc mniej paliwa przedostającego się do oleju). Na plus elastyczność, na upartego po autostradach można jeździć praktycznie jak automatem, szósty bieg pozwala jechać zarówno 80km/h, jak i 220km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Mocny punkt tego samochodu. Przełożenia dobrane w sam raz do raczej dostojnego, ale wystarczająco dynamicznego przemieszczania się. Świetna na autostrady (długi 6 bieg). Precyzja działania ok.
3,0
Układ jezdny
Czego by inżynierowie Opla nie wymyślili, samochód jest ciężki i to bardzo czuć. Wydaje mi się, że całość strojona była na autostrady, gdzie prędkość w połączeniu z masą auta i ustawieniem zawieszenia powoduje, że koła bardzo przyjemnie przepływają nad nierównościami, podczas gdy nadwozie sunie jak po szynach.
2,0
Karoseria
Może się podobać, ale tu się kończą plusy. Długie zwisy z przodu i z tyłu oznaczają stosunkowo mały rozstaw osi, a to przekłada się na miejsce w kabinie. Nie pomagają gigantyczne progi i słupki czy też oparcia foteli, które też potrzebują miejsca w środku. Katastrofalnie źle zaprojektowana tylna klapa - podnosi się z całymi lampami, które mocno zachodzą na boki, a po podniesieniu klapy zachodzą... w dół i utrudniają dostęp do bagażnika.
Komfort
3,0
Widoczność
Potężne słupki karoserii, relatywnie małe okna, gigantyczna tylna klapa z niewielką szybą powodują, że widoczność jest co najwyżej przeciętna.
2,0
Ergonomia
Mało schowków, bardzo kiepski infotainment (mimo topowego wyposażenia; sterowanie touch-padem to fajny pomysł, ale zrealizowany kiepsko), mało miejsca w środku, jak dla mnie zbyt gruba kierownica, bezsensownie działające systemy wsparcia kierowcy... Nie mogę dać wysokiej oceny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo w porządku. Dałbym 5 gwiazdek, gdyby nie idiotyczny pomysł dotykowych paneli do sterowania temperaturą, a także grzaniem i wentylacją foteli, które w dodatku kiepsko działają.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie zbyt mała w stosunku do gabarytów samochodu.
3,0
Wyciszenie
Ze względu na niską kulturę pracy i hałaśliwość silnika długotrwała jazda nie jest zbyt przyjemna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na prawdę jest żałośnie wysokie, porównywalne z mocniejszymi silnikami benzynowymi 2.0 turbo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kiepskie wykonanie (szczególnie widoczne na samym środku deski rozdzielczej), źle działające systemy wsparcia kierowcy, ciasnota w środku, silnik jak na swoje parametry słabo radzący sobie z samochodem. Spodziewałem się dużo więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
o dziwo nie psuło się nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko ok

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting