Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting

Stan, 4 miesiące temu
Silnik 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobra konstrukcja silnika, małe spalanie i duża dynamika i do tego cichutki i norma EURO5 Podatność na korozję niewielka, Obszerne i wygodne wnętrze
5,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód... to tak w skrócie. dobrze wykonany, solidny. Sylwetka może naprawdę się podobać, a wersja po facelifingu sprawiła wizualnie jakby samochód się obniżył, może przez zmianę lokalizacji tej ozdobnej listwy na tylnej klapie i zmianie kloszy tylnych reflektorów. Sądzę, ze po latach ta linia nadwozia nadal będzie atrakcyjną i się szybko nie zestarzeje. Samochód ma naprawdę duże gabaryty - to już "kawał" poważnej limuzyny. fajnie się prowadzi
Wrażenia
5,0
Silnik
Solidny, prosty i nieskomplikowany, (żaden TSI, TCe czy THP - cokolwiek to znaczy u konkurencji). Najważniejsze, że to prosty benzynowiec i do tego spełnia obecne normy EURO5. Bardzo ekonomiczny. Pojemność oleju silnikowego 4,5 l z nowym filtrem oleju. Moc 170 KM jest w sam raz. Insignia z taką mocą jest dynamiczna i .... szybka. Ale wszystko stosujmy w granicach rozsądku bo zachęca czasem do wciśnięcia pedału gazu. Fajny efekt, turbo robi to co ma do zrobienia.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, czasem haczy trzeci bieg, ale to w zależności od prędkości, przy dynamiczniejszej jeździe bezproblemowa.
5,0
Układ jezdny
Jest ok. Samochód ciężki i długi, ładnie tłumi nierówności, ale przy posiadanych alufelgach 18" i szerokich oponach trzeba mocnieć trzymać kierownicę jeśli natrafimy na podłużne koleiny w asfalcie. Lubi wtedy "pociągnąć" ale podobnie miałem w innych pojazdach z nieoprofilowanymi oponami.
5,0
Karoseria
Jest ok, na zewnątrz żadnych ognisk korozji, maska silnika chyba aluminiowa bo stosunkowo lekka, więc nie zardzewieje w przypadku odprysków kamyków. Podwozie jest ok, ale elementy zawieszenia posiadają tu i ówdzie ślady rdzawego nalotu, więc je warto zabezpieczyć dodatkowo i po sprawie na kilka lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Prawidłowa, ale przyciemniane szyby z tyłu dają się we znaki w nocy przy cofaniu. Dobrze że mam kamerę i czujniki to daje radę przy tej długości samochodu. Osobiście nie lubię ciemnych szyb, ale dodają za to eleganckiego wyglądu. Element jest oczywiście elementem fabrycznym a nie "agrotuningiem". Samochód jest długi i trzeba się do niego przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i panelu dotykowy,. Nie jestem zwolennikiem paneli, wolę dedykowane przyciski, ale wszystkie samochody z wyższej półki tak już mają. Obsługa raczej intuicyjna, mnogość funkcji przydanych i tych mniej... ale jak już są to ich nie usunę. Niech sobie będą. Kierowca i tak musi panować nad pojazdem którym steruje...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawidłowa. Jest nawiew na tylne fotele. Samochód w lecie nieco wolno się chłodzi po wejściu do środka, ale to przez duże i obszerne ciemne wnętrze. Potem jest już super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce dla kierowcy bez zastrzeżeń. Fotele nieco twarde ale maja bardzo mocne trzymanie boczne. Kierowca w swój fotel po prostu się "wkleja". Tapicerka materiałowa foteli solidna. Fotele dla pasażerów bardzo wygodne i nie męczą w podróży. podłokietnik ma prawidłową lokalizację i spełnia swoje zadanie. Dużo schowków. Miejsce nad głową dla pasażerów w wersji TOURIER (kombi) jest bardzo dużo, bo dach nie opada nad głową. Miejsce na nogi znajdą wszyscy wysocy pasażerowie. Bagażnik bardzo obszerny, posiada druga podłogę przez co nie ma na widoku niepotrzebnych rzeczy. Łatwo uporządkować można bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Wow, i to jest to cichutko, żadnego klekotania diesla. Tylko szum niziutkich opon. Uwielbiam to. Każdy pyta, co to za silnik i jak mam cichutko w środku. Audio jest dobrej jakości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co Insignia 1.6 turbo nie jest wymagającą partnerką, bo zadowala się niskim spalaniem benzyny i przyjemną jazdą w dobrej klasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawidłowo, dodatkowe wyposażenie, silnik benzynowy oraz jako sc wykonania muszą swoje kosztować ,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienione świece. Wymaga jak każdy nowoczesny i zaawansowany technologicznie samochód łączenia się z softem firmowym Opla, jeśli chcemy coś więcej w nim zaprogramować. Podrzędny serwis lub nieautoryzowany nie z każda rzeczą może sobie do końca poradzić. A;le takie już jest....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Puki co jest ok,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting