generalnie przesiadka z passata 130konnego z 2004roku na insignie z 2010 roku.. rozczarowała. nie ta jakość, nie ten poziom satysfakcji. Auto ma piekna sylwetke i fenomenalne swiatła- to jego niepodwazalne atuty. reszta to tani opel astra w lepszym designie. niestety.
Wrażenia
3,0
Silnik
nie czujesz tych 160 koni. dramatem jest przyspieszenie, bo turbodziura robi swoje do 2200obr/min. potem jest kopniak ale do tego czasu strach wyjezdzac na styk. Poza tym elastyczność przeciętna. Ze 130konnym passatem sie nie umywa
2,0
Skrzynia biegów
zaznaczam ze przesiadłem sie z automatu tiptronic VW wiec skrzynia biegów siła rzeczy rozczarowuje. mało precyzyjna i nie ma szans na szybkie zmiany biegu zwłaszcza I-II. Poza tym stopien przełozenia zostawia wiele do życzenia. Wyjazd z posesji po dziurawej drodze to wyzwanie. na I biegu za mało a na II za duzo. musze na półsprzegle jechac nie ma innej rady. wtedy najbardziej tesknie za starym passatem
4,0
Układ jezdny
tu passat oddaje pola. jednak nowsza konstrukacja, lepsze zawieszenie. Auto lepiej trzyma sie drogi. to tez efekt wiekszych kół 18calowych na pewno. ładnie wybiera nierownosci. duzy plus
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam uwag bo mam sedana. w hatchbacku i przy kratce- z tyłu widac...kratke. masakra. przód i boki ok.
3,0
Ergonomia
w zasadzie wszystko pod ręką. konsola środkowa czytelna choć jest kilka pomyłek. niewygodny panek ustawien klimatyzacji. łatwo zmienic temperature nie majac takiego zamiaru. podobnie z pokretłem wielofunkcyjnym w tunelu srodkowym. pomysł fajny ale niedopracowany. manetka zmiany ustawien wyswietlacza srodkowego w desce- takze niewygodna. nie mozna tego jedym palcem zmienic. Na dłuzsza mete te detale irytują szalenie i auto rozczarowuje. O navigacji nie wspomne bo to nie jest navi tylko ekran z czyms co przypomina rysunek dziecka - krzaczki w fatalnej kolorystyce
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi ale lodówki nie czułem. mogłaby byc wydajniejsza. podobnie z ogrzewaniem. ciepło ale nawet najwyzsze ustawienia nie daja takiego komfortu cieplnego
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to dość duze auto. w środku naprawde bez uwag. wygodne fotele nawet te bez eletryki. inna sprawa to jakość. znów bieda. wyglada jak półskóra ale jest to cienki skaj. rwie się. tapicerka chwyta brud niestety. dbam szalenie o auta ale stare bmw e36 miało wyższa jakosc materiałów w zwykłych fotelach niz ta klasa nowego auta.
2,0
Wyciszenie
powiedzmy sobie szczerze na tę klase auta, taką cenę i niby prestiż jako flagowego okretu Opla- to wstyd. zbyt głośno. i to nie sprawa diesla a jakosci wyciszenia. szum hałas z zewnątrz ... jest źle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jezdze po stolicy w 3/4 miesiaca. stała średnia to 8,2. trudno mi zejsc nizej. ceny przegladów aspisrują do bogatszego VW ale nie oferują takiej opieki i wsparcia jak to jest u bogatszego brata. sporo zamienników na rynku. Póki co nic nie robiłem ale koszt koła dwumasowego powoduje u mnie gęsią skórę
3,0
Stosunek jakość/cena
dałem sie nabrać, choc auto zwraca na siebie uwage
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
były to drobiazgi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na szczescie nie spotkałem się
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]