Opel modelem Insignia otworzył nowy rozdział motoryzacji. Zbudował auto które ma wszystko co potrzebne do codziennego uzytku. Samochód jest bardzo ładny co podoba się kobietom, a zarazem praktyczny.Uwazam go za idealny wybór dla 35-letniego faceta. Acha nie jestem sprzedawcą samochodów marki Opel ani dziennikarzem na usługach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracę silnika mogę ocenic na dobry z plusem. Przed zakupem jezdziłem kilkoma innymi samochodami które były w moim zainteresowaniu(Avensis,Mazda6,Passat)i dynamiczniejszy wydawał mi sie się tylko VW Passat, jednak z uwagi na awaryjność silników 2.0TDI wybrałem Insignie. Toyota bardzo dobrze wyciszona jednak silnik 2.2 D4D wyrażnie słabszy. Mazda6 silnik 2.0D odstaje od poprzednich, natomist 2.2D atronomicznie drogi, poza tym wnętrze do bani.
4,0
Skrzynia biegów
Przekładnia działa dobrze,jedyne zatrzeżenia można by mieć do zmiany z jedynki na dwójkę, ale myślę że z upływem czasu skrzynia się dotrze i będzie wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre, a w szczególności system flexride. Auto prowadzi sie pewnie nawet przy maksymalnej pędkości.Niektórzy twierdzą że Insignia jest zbyt twarda, mnie osobiście ta twardość odpowiada.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność trochę ograniczona po przez małe boczne szyby. Przyczyna, nisko poprowadzona linia dachu, za to sylwetka auta doskonała.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Na początku może przerażać mnogość przycisków, ale po bliższym zapoznaniu wszystko ok. Nawigacja DVD800, mapy bardzo dokładne,pomimo że przy wpisywaniu nie ma kilku miejscowości, to wystarczy wybrać je z mapy i już są. Duży plus za język Polski. Nałośnienie INFINITY po właściwym ustawieniu dżwięku bardzo dobre. Jedyna rzecz do której mogę się przyczepić to świerszcze ujawniające sie czasami w konsoli środkowej, przy jeżdzie po dziurawych drogach. Jednakże w tej konkurencji testowane VW Passat, Avensis, Mazda6 nie były lepsze.Bardzo wygodne sportowe fotele z perforowanej skóry.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja fotela kierowcy działają doskonale.Ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażera z przodu bardzo dużo. Natomiast tył nieco ograniczony poprzez nisko poprowadzony dach, ale ta sylwetka. Dla przecietnego polaka wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje dosyć cicho.Do prędkości 180km/h można normalnie rozmawiać.W tym wypadku należy uznać wyższość Avensisa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie jakie pokazuje komputer pokładowy to 7,1. Jak na tak duży i ciężki samochód oraz moc 160km, uwazam to za wynik bardzo dobry,a jeżdżę w cyklu mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w wersji Cosmo + pełne wyposażenie za 109000 tys. Myślę że lepszej oferty się nie znajdzie. Oczywiście tak duży rabat został uzyskany po długich rozmowach z dealerem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag, oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwóch miesiącach od zakupu dostałem wezwanie do serwisu w celu przeprowadzenia zmiany oprogramowania nadwozia w ramach akcji serwisowej. Poza tym bez uwag.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]