auto przy pierwszym zetknięciu nienajgorsze, dobrze wyposażone i wygodne, natomiast już pierwsze kilometry pokazują że daleko mu do konkurencji producentów, dla których naturalne jest oferowanie samochodów z tego typu mocą; wykonanie przeciętne, komfort zadowalający, natomiast niestety ilość poważnych awarii oraz jakość serwisu (nivette na lotniczej) powodują że nigdy już nie chcę opla
Wrażenia
3,0
Silnik
jak akurat działa, to jest ok, ale przy tej mocy spodziewałbym się lepszej dynamiki
4,0
Skrzynia biegów
tu bez zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
dość głośny, rozklekotany, bez rewelacji
Komfort
3,0
Widoczność
mogłoby być lepiej
4,0
Ergonomia
tu jest ok, wszystko na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma się do czego przyczepić, jeśli akurat działa (od nowości 3 razy awaria grzania fotela kierowcy)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu w porządku, z tyłu ciasnawo
4,0
Wyciszenie
dzięk silnika w porządku, za głośne zawieszenie na nierównościach
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w ostatnim roku kiedy go użytkowałem, koszty serwisu pochłonęły ponad 20 tys; spalanie też duże, w Warszawie średnio 15 l/100km
2,0
Stosunek jakość/cena
nowy kosztował ok 150 tys. i absolutnie nie były to dobrze wydane pieniądze
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sporo - głównie elektryka
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tragedia - przy 60 tys przebiegu naprawa rozrządu (wydatek prawie 10 tys.), problemy z układem chłodzenia, olejowym, napędem 4x4 - nigdy jeszcze nie jeździłem tak awaryjnym samochodem, całe szczęście że to było służbowe auto
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
[l/100km]