Inne
: Jest to dość szybki samochód ,więc frajda z jazdy gwarantowana.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Rozrząd i wszelkie pierdoły , które opisałem powyżej.
4,0
Całokształt
Samochód całkiem niezły, choć nie pozbawiony wad. Wygląd oraz prowadzenie super.Denerwuje dość wysokie spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żeby nie ten nieszczęsny łańcuch rozrządu, wszystko byłoby ok.
4,0
Skrzynia biegów
Szału nie ma, ale nie jest źle. Do DSG jej daleko, oj daleko.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie i rewelacyjnie wchodzi w zakręty.
5,0
Karoseria
Nie mam uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, tylko troszeczkę kiepska widoczność z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile ogrzewanie jest ok, to znów klima nie do końca daje radę. Brak połówkowej regulacji temperatury !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma luksusowa przestrzeń. Pasażer po prawej stronie także, chociaż nie ma możliwości regulacji wysokości fotela co jest denerwujące. Z tyłu...no cóż, to jest raczej sportowa limuzyna więc miejsca nie jest zbyt wiele chociaż tragedii nie ma. osoby których wzrost nie przekracza 180 cm będą zadowolone.
4,0
Wyciszenie
Tragedii nie ma, chociaż mogłoby być odrobinę ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Insignia nie jest najtańszym samochodem w serwisie. Korzystam z dobrego markowego warsztatu (nie autoryzowanego), więc jeżeli chce się jeździć bezawaryjnie to trzeba płacić. Najdroższą z napraw była wymiana łańcucha rozrządu oraz przepustnicy. Moim zdaniem nie jest to samochód dla przeciętnego Kowalskiego. Naprawy i części nie są tanie jak barszcz.
3,0
Stosunek jakość/cena
Z uwagi na poważne usterki (rozrząd ,przepustnica) oraz drobnica typu ogrzewanie foteli , a także materiały nie najwyższych lotów (wszędobylskie plastiki oraz imitacja aluminium)- tylko 3 gwiazdki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwuje drobnica taka jak awaria podgrzewania foteli, czy niedogrzewanie (przepalenie drucika) tylnej szyby. Przepalająca się żarówka schowka i inne pierdoły.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest to samochód bezawaryjny, chociaż nigdy nie musiałem wzywać lawety i zawsze dojechał o własnych siłach. Problemem jest rozciągający się łańcuch rozrządu ,który przy 100-120 tys. należy wymienić (słychać chrobotniecie przy odpalaniu). Padła mi także przepustnica powietrza ( nagle traci moc !). Częsta wymiana tarcz hamulcowych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
[l/100km]