Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sedan

JD, 11 lat temu
Silnik 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i wygląd wynagradzają wszystko. Prawie wszystko ;)
4,0
Całokształt
Insignia byłaby bardzo dobrym samochodem gdyby nie tanie materiały i mnóstwo mniejszych usterek (spowodowanych wadą konstrukcyjną lub przesadną oszczędnością GM).
Wrażenia
4,0
Silnik
Klasyczny silnik benzynowy z turbiną - konstrukcja GM. Duża radość z jazdy, aczkolwiek turbodziura mała nie jest. Idealnie przyśpiesza dopiero w zakresie 3.000-5.000 rpm, w okolicy 6.000 rpm kończy się przyspieszanie i cała radość.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na wersję turbo skrzynia nie jest szybka (mimo ustawienia w trybie Sport), ma długie przełożenia i haczy. Biegi dobrze zestopniowane, praca w miarę poprawna, aczkolwiek całokształt bez rewelacji.
5,0
Układ jezdny
Przyczepność bardzo dobra na suchej i mokrej nawierzchni (zawieszenie FlexRide, felgi 19 cali, seryjne opony Eagle F1 245/40/19), komunikacja układu kierowniczego z kierowcą jest wystarczająca. Prowadzenie w trybie sport jest precyzyjne i adekwatne do prędkości. Dużym minusem są nietrwałe tuleje przednich wahaczy - zużyte powodują drgania na kierownicy w zakresie 110-140 km/h. Na szczęście da się je łatwo wymienić na wzmocnione. Poza tym zawieszenie bardzo hałasuje, ale podobno ten typ tak ma. Na pierwszy montaż idą słabe jakościowo tarcze i klocki hamulcowe - szybko pojawia się bicie boczne. Wymiana na mocniejsze odpowiedniki (u mnie Zimmermann/Hawk Performance) załatwia sprawę.
Komfort
4,0
Widoczność
Ułatwieniem są boczne lusterka pochylające się na dół po wrzuceniu wstecznego. Fotochromowe lusterko działa, ale w nocy reaguje dość wolno i nie daje 100% skuteczności.
4,0
Ergonomia
W porównaniu z Citroenem C5 i Alfa Romeo 159 schowków jest pod dostatkiem, przycisków jest sporo, ale szybko da się do nich przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa poprawnie, aczkolwiek w słoneczne dni po dłuższym postoju czujniki klimy w automatycznym trybie dostają wariacji i dmuchawa działa na pewnych obrotach przez pierwsze 5 minut jazdy. Minus za brak regulacji co 0,5 stopnia C. Nagana za kolejną wadę fabryczną - nie działające maty grzewcze przednich foteli. Akcja serwisowa (trwa do 31.12.2013) GM obejmuje tylko siedzisko - skandal!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń. Na tylnej kanapie jest nieco więcej miejsca niż w C5, bagażnik również jest nieco pojemniejszy niż w Citroenie.
3,0
Wyciszenie
Byłoby całkiem przyzwoicie gdyby nie abstrakcyjnie tłukące zawieszenie i trzeszczące plastiki środkowej konsoli - kolejna bolączka Insignii. W C5 było cicho jak w muzeum dzięki zastosowaniu podwójnych uszczelek i specjalnych bocznych szyb akustycznych (opcja). Mile zaskakuje stosunkowo niski poziom hałasu przy wyższych prędkościach 180-220 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólne wrażenie jest takie, że samochód nie jest wart swojej ceny - zbyt drogi na to co oferuje. Zużycie paliwa mieści się w rozsądnych granicach jak na oferowane osiągi, ale wiele zależy od kierowcy. Przy spokojnej jeździe nie sposób przekroczyć 10 l/100 km w cyklu mieszanym. Przy agresywnych zapędach łatwo wejść na poziom 15-18 l/100 km. Serwis jest stosunkowo drogi, często nierzetelny i mało profesjonalny. Na szczęście są niezależne warsztaty i dobre zamienniki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt wysoko wyceniony samochód jak standard i jakość wykonania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma czym się chwalić, aczkolwiek z pewnością są na świecie bardziej usterkowe auta. Słaba instalacja elektryczna (sieje po sieci, pada akumulator, nie zawsze działają czujniki parkowania), kiepskie tarcze/klocki, szybko zużywające się tuleje wahaczy, etc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez żadnego ostrzeżenia całkowicie rozładował się akumulator.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
66,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Sedan