Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sedan

Zolty, 15 lat temu
Silnik 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze - tego się po Oplu nie spodziewałem mając w pamięci obecną Astrę i poprzednią Vectrę.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, zakakująco dobrze wykończony. Raczej dla mniej sportowo nastawionych kierowców - silnik jak najbardziej, ale \"skętność\" raczej limuzyny niż gokarta. Troszkę więcej miejsca z tyłu i byłaby pełna piątka, a tak 4.5.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0T to chyba optymalny benzynowiec do tego samochodu: elastyczny z racji turbo i wysokiego momentu obrotowego, bez wyraźnej turbo-dziury. Niegłośny (imho ciszej niż przy 1.8). Tyle że potrafi spalić kilkanaście l/100 km. Coś za coś - albo diesel: klekot i machanie lewarkiem okupione stosunkowo niewielkim spalaniem, albo koszta w zamian za frajdę używania benzyny bez jej największych wad 9słabości w dole itp).
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby trochę mniej haczyć - to tyle jeśli chodzi o wady. Z racji turbo nie odczuwa się słabości przy niskich obrotach. Poza tym niewiele przejechałem więc ocena może być niepełna.
4,0
Układ jezdny
Wersja z flexi-ride - w ustawieniu normalnym jest w porządku, ale bmw to to nie jest (jeździłem po suchym więc napęd na 4 kółka nie musiał sie wysilać). W ustawieniu Sport robi się znacznie pewniej - czuć \"jakość\" naszych dróg, ale bez gubienia plomb, za to pewność prowadzenia wzrasta bardzo. Ustawienie \'Comfort\' dla miłośników starych \'francuzów\' i \'amerykanów\': jak na mój gust zbyt miękko i stanowczo zbyt mocne wspomaganie kierownicy. Mistrzem zakrętów ten Opel nie jest, ale na mocne 4 zasługuje (Avensis zasługuje na słabe \'3\' - tak dla porównania).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, do tyłu słabo - niewielkie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne. W wersji 5-drzwiowej jeszcze gorzej.
3,0
Ergonomia
Sporo guziczków - kwestia przyzwyczajenia. Minimalnie zbyt wysoki podłokietnik trochę przeszkadzający podczas zmiany biegów. Fotele OK - tyle że przesiadłem się z \'japończyka\' gdzie podparcie ud nie istniało. Wnętrze to bardzo miłe zaskoczenie po kanciatej i prostej Vectrze - GM się postarał i udało się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja + nawiew na tył. Nie miałem okazji sprawdzić w ekstremalnych warunkach, ale na razie wszystko odbywa się sprawnie, bez parowania szyb - a przy tym bez hałasu i przeciągu. Daję 4.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsc dużo, gdybym miał się czepiać to tylko w okolicy pedałów mogłoby być szerzej. Spora możliwość regujacji foteli (wersja z elektryką). Z tyłu, z racji opadającego dachu, niewiele miejsca nad głową; a i na kolana niedużo. Dla wysokich najlepsza pewnie będzie wersja kombi z płaskim dachem. Przód: 5, tył 3+.
5,0
Wyciszenie
Żadnych odgłosów spod samochodu - duży plus za wyciszenie od dołu (Mazda mogłaby się uczyć). Silnik cichy - zaczyna być słyszalny około 5 tys obr./min: a i wtedy nie natarczywy. Moim zdaniem kawał dobrej roboty. Nie rozpędzałem auta jeszcze powyżej 150 km/h, a przy tej prędkości nie zauważyłem szumu opływającego powietrza - dało się rozmawiać półgłosem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Umówmy się - mało nie pali. Nie da się pewnie palić 6 l/100 km. Spalanie w mieście między 10 a 20 - tak w polowie miedzy 10, a 20. Za to w zamian dużo frajdy. Dla długodystansowców na pewno lepszym wyborem będzie diesel, przy moich przebiegach koszta do przełknięcia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupując wyposażenie w pakietach można sobie wyposażyć samochód taniej niż kupując dodatki \"z listy\". Czy 125 tys za samochód z napędem na 3.5 koła, z turbodoładowanym silnikiem to mało czy dużo? wolałbym żeby kosztował tyle co Panda, ale i tak uważam że jest OK. Stosunek cena/jakośc i cena/fun znacznie lepszy niż w poprzedniej Vectrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie żeby oceniać - na pewno coś się będzie psuć, bo nie ma bezawaryjnych samochodów. Na dobry początek daję 4.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
66,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Sedan