Inne
: Wnętrze - tego się po Oplu nie spodziewałem mając w pamięci obecną Astrę i poprzednią Vectrę.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, zakakująco dobrze wykończony. Raczej dla mniej sportowo nastawionych kierowców - silnik jak najbardziej, ale \"skętność\" raczej limuzyny niż gokarta.
Troszkę więcej miejsca z tyłu i byłaby pełna piątka, a tak 4.5.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0T to chyba optymalny benzynowiec do tego samochodu: elastyczny z racji turbo i wysokiego momentu obrotowego, bez wyraźnej turbo-dziury.
Niegłośny (imho ciszej niż przy 1.8). Tyle że potrafi spalić kilkanaście l/100 km.
Coś za coś - albo diesel: klekot i machanie lewarkiem okupione stosunkowo niewielkim spalaniem, albo koszta w zamian za frajdę używania benzyny bez jej największych wad 9słabości w dole itp).
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby trochę mniej haczyć - to tyle jeśli chodzi o wady. Z racji turbo nie odczuwa się słabości przy niskich obrotach. Poza tym niewiele przejechałem więc ocena może być niepełna.
4,0
Układ jezdny
Wersja z flexi-ride - w ustawieniu normalnym jest w porządku, ale bmw to to nie jest (jeździłem po suchym więc napęd na 4 kółka nie musiał sie wysilać). W ustawieniu Sport robi się znacznie pewniej - czuć \"jakość\" naszych dróg, ale bez gubienia plomb, za to pewność prowadzenia wzrasta bardzo. Ustawienie \'Comfort\' dla miłośników starych \'francuzów\' i \'amerykanów\': jak na mój gust zbyt miękko i stanowczo zbyt mocne wspomaganie kierownicy. Mistrzem zakrętów ten Opel nie jest, ale na mocne 4 zasługuje (Avensis zasługuje na słabe \'3\' - tak dla porównania).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, do tyłu słabo - niewielkie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne.
W wersji 5-drzwiowej jeszcze gorzej.
3,0
Ergonomia
Sporo guziczków - kwestia przyzwyczajenia. Minimalnie zbyt wysoki podłokietnik trochę przeszkadzający podczas zmiany biegów. Fotele OK - tyle że przesiadłem się z \'japończyka\' gdzie podparcie ud nie istniało.
Wnętrze to bardzo miłe zaskoczenie po kanciatej i prostej Vectrze - GM się postarał i udało się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja + nawiew na tył. Nie miałem okazji sprawdzić w ekstremalnych warunkach, ale na razie wszystko odbywa się sprawnie, bez parowania szyb - a przy tym bez hałasu i przeciągu. Daję 4.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsc dużo, gdybym miał się czepiać to tylko w okolicy pedałów mogłoby być szerzej. Spora możliwość regujacji foteli (wersja z elektryką).
Z tyłu, z racji opadającego dachu, niewiele miejsca nad głową; a i na kolana niedużo.
Dla wysokich najlepsza pewnie będzie wersja kombi z płaskim dachem. Przód: 5, tył 3+.
5,0
Wyciszenie
Żadnych odgłosów spod samochodu - duży plus za wyciszenie od dołu (Mazda mogłaby się uczyć). Silnik cichy - zaczyna być słyszalny około 5 tys obr./min: a i wtedy nie natarczywy. Moim zdaniem kawał dobrej roboty.
Nie rozpędzałem auta jeszcze powyżej 150 km/h, a przy tej prędkości nie zauważyłem szumu opływającego powietrza - dało się rozmawiać półgłosem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Umówmy się - mało nie pali. Nie da się pewnie palić 6 l/100 km. Spalanie w mieście między 10 a 20 - tak w polowie miedzy 10, a 20. Za to w zamian dużo frajdy. Dla długodystansowców na pewno lepszym wyborem będzie diesel, przy moich przebiegach koszta do przełknięcia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupując wyposażenie w pakietach można sobie wyposażyć samochód taniej niż kupując dodatki \"z listy\". Czy 125 tys za samochód z napędem na 3.5 koła, z turbodoładowanym silnikiem to mało czy dużo? wolałbym żeby kosztował tyle co Panda, ale i tak uważam że jest OK. Stosunek cena/jakośc i cena/fun znacznie lepszy niż w poprzedniej Vectrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie żeby oceniać - na pewno coś się będzie psuć, bo nie ma bezawaryjnych samochodów.
Na dobry początek daję 4.