Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sedan

Zadowolony właściciel Opla, 9 lat temu
Silnik 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto pod względem prezentacji, prowadzenia i co najważniejsze bezawaryjne sprawuje się znakomicie. Trzy przeglądy co 30 000 km! do tej pory bez żadnych awarii i usterek, tylko leję paliwo i jeżdżę. Średnie spalanie w granicach 8,0/100 km. Na autostradzie przy 160 km/h ok. 9,5 l, w trasie przy spokojnej jeździe ok. 7,2 l, a w mieście 8,5l. Jedyny niuans to duża masa auta i przez to przeciętne osiągi, ale z drugiej strony to zaleta, bo w trasie po rozpędzeniu idzie jak po sznurku, nie wyprowadza jej z równowagi mocny boczny wiatr, ani kałuże.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczy do jazdy zarówno po mieście jak i w trasie. Jest dynamiczny i przy wyprzedzaniu nawet przy prędkości 140-150 km/h po wciśnięciu pedału gazu przyspiesza. Nie ma stresu, że nie zdążymy przed nadjeżdżającym pojazdem.
4,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia, ale to kwestia przyzwyczajenia. Pracuje poprawnie. Biegi wchodzą lekko.
5,0
Układ jezdny
16 calowe felgi są w miarę komfortowe, zawieszenie w miarę dobrze wybiera nierówności. Zawieszenie sprawuje się bez zarzutu. Elektryczny hamulec bardzo pomaga przy ruszaniu pod górę.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki cofania przód/tył w takim aucie to podstawa. Widoczność jest dobra, w końcu po to są lusterka, żeby z nich również korzystać. mój samochód jest wyposażony w bi-ksenony (super sprawa-polecam, bo warto dopłacić), tempomat(zbędny bajer), nawigację (przydatna w trasie i w mieście, szczególnie do omijania korków), podgrzewane fotele (w zimie rewelacja), asferyczne i samościemniające lusterka - żaden samochód nie oślepia z tyłu)
4,0
Ergonomia
Dla mnie wszystko jest pod ręką we właściwym miejscu. Po trzech latach już się przyzwyczaiłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Warto kupić dodatkowe ogrzewanie za 1000 zł szybko w zimie rozmraża szyby i natychmiast odparowuje szyby. Bardzo szybko nagrzewa wnętrze pojazdu. Automatyczna klimatyzacja działa bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu i czuję się w samochodzie komfortowo. Z tyłu nawet za mną miejsca wystarczająco. Siedziałem w Volvo S60 oraz Toyocie Avensis i tam miejsca było mniej niż w Oplu Insignii!
4,0
Wyciszenie
Nie jest najciszej, ale do prędkości 140 km/h można spokojnie rozmawiać. W Renault Lagunie, którą jeździłem poprzednio diesel pracował głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli nic się nie psuje, a tak duże auto pali w granicach 7,9 l benzyny zgodnie z danymi producenta, to co tu dodawać. Ubezpieczenie OC/AC/NW w trzecim roku ok. 2 500 zł to chyba nie jest wygórowana stawka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 100 000 zł mamy auto, które prezentuje się rewelacyjnie i wcale nie odstaje od aut 2-3 krotnie droższych. Warto polować na okazje (auta demonstracyjne, wyprzedaże rocznika itd.)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem do tej pory żadnych usterek, przegląd techniczny do dowodu rejestracyjnego po 3 latach samochód przeszedł bez najmniejszych uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sedan