Przeniesienie napędu
: Zauważalna zmiana w sosunku do Vectry
4,0
Całokształt
Plusy: bardzo pewne właściwości jezdne, ogólny komfort i jakość, spalanie i koszty eksploatacji, światła ksenonowe, system audio, prezencja. Minusy: odrobinę ciasno wewnątrz, silnik ospały jak na 180KM (masa własna auta?), twardo pracujące zawieszenie w konfrontacji z polskimi drogami, głupiejąca elektronika (tempomat).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma 180 KM ale tego nie czuć. Jeździ się jak turbodoładowanym 150-160 KM aczkolwiek mi to nie przeszkadza i w zupełności wystarcza. W zależności od stylu jazdy potrafi być bardzo oszczędny (7L/100 km) lub paliwożerny (12L/100 km). Podczas rozpędzania (szczególnie 1 i 2 bieg) nierównomiernie rozwija moc co trochę irytuje.
4,0
Skrzynia biegów
Drogi prowadzenia drążka stosunkowo krótkie, biegi wchodzą przyjemnie z lekkim oporem, skrzynia pracuje bardzo harmonijnie co do tej pory nie było takie oczywiste w przypadku Opli.
5,0
Układ jezdny
Czuć znaczącą zmianę jakościową w stosunku do Vectry. Prowadzenie bardzo pewne niezależnie od warunków na drodze, kierownica pracuje odrobinę za lekko aczkolwiek przy prędkościach autostradowych auto prowadzi się pewnie i stabilnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zastrzeżeń, nie czuć gabarytów samochodu. Znacznie gorzej do tyłu ale czujniki parkowania ratują sytuację. Wręcz rewelacyjne światła! (ksenony)
5,0
Ergonomia
Insignia zerwała z kilkoma "standardami" Oplowskimi co pewnie ułatwi życie osobom, które do tej pory Opla nie posiadały. Trzeba jedynie poświęcić ok. 15 min. na skonfigurowanie wszystkich ustawień (wersja Cosmo z nawigacją) i tyle. Świetne fotele (te bardziej wyprofilowane z regulacją wzdłużności podudzia). Bardzo wygodna pozycja za kierownicą (oparcie rąk, trzymanie ciała w fotelu)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi i odparowuje szyby w sposób bardzo wydajny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży na zewnątrz, ciasnawy wewnątrz. Z przodu jest pod tym względem nieco gorzej niż w Vectrze chociaż to może być też wrażenie spowodowane ukształtowaniem deski rozdzielczej i tunelu środkowego. Z tylu zdecydowanie gorzej (opadający dach). Tak czy inaczej dla mnie i moich pasażerów miejsca jest w sam raz ale warto to dokładniej sprawdzić przed zakupem.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho o ile nie korzystamy z górnego zakresu obrotów. Jazda ze stałą prędkością, np. 160 km/h na autostradzie przebiega w ciszy i spokoju. Poza tym słychać lekkie odgłosy pracy zawieszenia (oczywiście duża w tym "zasługa" polskich dróg). Zauważyłem, że na głośność zawieszenia duży wpływ ma poziom ciśnienia w oponach (dlatego ja korzystam z dolnego zakresu dopuszczalnego przez producenta).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dokładnie to czego się spodziewałem więc zawodu nie ma. Wręcz przeciwnie - jest nawet nieco oszczędniej. Pierwszy przegląd w ASO kosztował 670 zł czyli bardzo znośnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencyjna w stosunku do modeli innych marek w tej klasie. Cenowo praktycznie to samo więc decydują osobiste preferencje. Oczywiście rabat przy zakupie. Jakość tzw. "odczuwalna" robi wrażenie. Pojezdzimy i zobaczymy jak długo się utrzyma.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 tys. kilometrów awarii uległ zamek drzwi kierowcy (jakiś czujnik) wymieniony na gwarancji. Poza tym tempomat nie zawsze działa (albo nie chce się włączyć albo sam się wyłącza).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję, że będzie tak dobrze jak w Vectrze czyli nic poważnego przez najbliższe 3-4 lata.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
[l/100km]