Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sedan Facelifting

Tomek, 6 lat temu
Silnik 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Sedan Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW od 2015 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Wizualnie, jakościowo i za calokształt - bardzo pozytywnie. Z perspektywy czasu uważam, że wybór Insignii był najlepszym kompromisem pomiędzy jakością, ceną i standardem wyposażenia. Głównym konkurentem była mazda 6 w ostatniej odsłonie, która przegrała siermiężnym wręcz wnętrzem, drogimi opcjami i słabą polityką cenową dealera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, cichy, w trasie przy 120-170 w zasadzie nie czuje się prędkości a pęd powietrza wokół kabiny jest praktycznie niesłyszalny. Spokojnie można prowadzić konwersację normalnym tonem z pasażerami. Turbo-dziura minimalna, od 1700 RPM do dyspozycji maksymalny moment obrotowy. Mimo, że to diesel, fajnie się wkręca i daje sporo radości przy przyspieszaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, wygodna. Skok skrzyni raczej krótki, biegi wchodzą gładko i bez zbędnego siłowania się z drążkiem zmiany biegów. Bardzo mocna i długa dwójka, można nawet przeciągnąć do 90km/h.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie, pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Polecam wersję z flexride, charakterystyka zawieszenia zmienia się zauważalnie. Przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów odnoszę wrażenie, że auto "ostrzega" zanim zerwie się przyczepność, systemy bezpieczeństwa w tym przypadku działają poprawnie chroniąc przed niekontrolowanym poślizgiem i redukują obroty silnika. Jedyne, co moim zdaniem działa trochę nadgorliwie, to ESP przy ruszaniu na nieco śliskim asfalcie na prostej. Auto odcina moc już przy pierwszym uślizgu kół - w rezultacie, chcąc ruszyć bardzo dynamicznie często wyłączam ESP+TC (TC wyłącza się poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku wyłączającego systemy bezpieczeństwa).
5,0
Karoseria
W sedanie moim zdaniem nie występuje problem słabej widoczności do tyłu - miałem okazję pojeździć również HB w poliftowej wersji i różnica jest zauważalna. Poza tym, sedan wygląda bardziej rasowo i wzbudza nawet czasem zainteresowanie na parkingu :)
Komfort
5,0
Widoczność
przy poprawnie ustawionych lusterkach nie ma nawet potrzeby domawiania czujników informujących o pojeździe w martwej strefie. Po zmroku naprawdę świetną robotę robią reflektory AFL+, które zapewniają duże poczucie bezpieczeństwa i moim zdaniem świecą lepiej niż u konkurencji (nie chodzi tu o samą moc reflektorów, która jest zapewne porównywalna - chodzi przede wszystkim o sposób kształtowania snopu światła - jest tam chyba 9 różnych programów w zależności od różnych warunków drogowych).
5,0
Ergonomia
Konsola środkowa uporządkowana i ergonomiczna - wszystko pod ręką i blisko. Ekran dotykowy działa dobrze i precyzyjnie (mimo, że prawdopodobnie wykorzystuje technologię oporową, a nie pojemnościową przy obsłudze dotyku). Zimą jest to zaletą, bo można go obsługiwać nawet w skórzanych rękawiczkach. Na tym polu ustępuje jedynie panel klimatyzacji i podgrzewania fotela - w rękawiczkach nie zadziała.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, latem chłodno, zimą ciepło :) VC odrobinę lepiej radziła sobie z odparowaniem szyb, bo tam mi się praktycznie nigdy nie zdarzyło, by były zaparowane. W Insignii zauważyłem, że tył jest czasem trochę zaparowany (15% powierzchni), mimo, że nikt z tyłu nie podróżuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca w bród, z tyłu jechałem tylko ze dwa razy i nie narzekałem :). 5 rosłych osób się zmieści, może nie będzie takiego komfortu z tyłu jak w biznes klasie, ale nikt "połamany" nie wyjdzie po podróży.
5,0
Wyciszenie
Jest ok, w połączeniu z cichym silnikiem podróż przebiega w miłej, cichej atmosferze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu bardzo miłe zaskoczenie - być może to zasługa dobrych relacji z ASO i dealerem, ale za przeglądy okresowe płacę zauważalnie mniej niż znajomi, którzy mają auta z konkurencyjnych marek, a nawet kompakty. Wymiana oleju taniej niż w innych, nieautoryzowanych serwisach
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Sedan Facelifting