Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

F., 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Hatchback 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny i dynamiczny.
5,0
Całokształt
Za te pieniądze myślę że nie ma samochodu w klasie średniej który dawałby więcej radości z jazdy, a przy tym był komfortowy. Spalanie może nie należy do najniższych ale fordowski 2,5t i vw 1,8 tsi wcale nie palą mniej. Duży plus za napęd, przyspieszenie, gniazdko 220V i komfort jazdy. Minusik za to żeby nie było idealnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę super. Prawie go nie słychać, a przy wyższych obrotach milutko mruczy. Do tego jest bardzo elastyczny. To że pali więcej niż diesel to normalna sprawa, ale za to przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo płynnie. Generalnie jestem zwolennikiem automatów, ale wybrałem manuala, ponieważ oplowskiemu automatowi trochę brakuje do doskonałości. Natomiast manualna skrzynia idealnie pasuje do charakteru samochodu.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się idealnie, jedzie jak po szynach. To prawda, że przednie zawieszenie trochę hałasuje, ale jak ktoś chce mieć auto które nie przenosi hałasu do środka to niech zainwestuje w S klasę, albo Lexusa LSa. Moim zdaniem z aut klasy średniej tylko Citroen C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem jest bardziej komfortowy, a auta takie jak passat, mondeo, superb, mazda 6 czy honda accord mogą tylko pozazdrościć.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność taka sobie, ale czujniki parkowania załatwiają sprawę.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, troszkę za dużo przycisków na konsoli środkowej, ale idzie się przyzwyczaić i po kilku kilometrach jazdy wszystko jest już na \"swoim miejscu\".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo, ale to bardzo dobrze działająca wentylacja auta. W mondeo na dłuższej trasie musiałem zmieniać ustawienia klimy bo przeważnie robiło się zimno, a w Oplu raz ustawisz i milutko cały czas.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca uważam, że jest wystarczająco jak na tą klasę auta. Wiadomo, że Superb i Mondeo mają więcej miejsca na nogi, ale już cała reszta jest na tym samym poziomie. Rodzina 2+2 będzie jechała wygodnie i nikt nie będzie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Na nierównościach jak już pisałem słychac przednie zawieszenie, ale rekompensuje to wyciszenie przy dużych szybkościach. Można jechać 180 i normalnie rozmawiać, czy słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy i naprawy niedrogie w porównaniu z konkurencją. Spalanie na poziomie 10l jest do przeżycia. Jak ktoś chce jeździć za pół darmo to proponuję corsę w gazie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze rewelacja. Polecam wszystkim którzy nie przejmują się, że auto pali 10l/100km, a chcą mieć super szybkie, wygodne i fajnie prezentujące się auto klasy średniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki się zdarzają, ale dzisiaj samochody są tak robione, żeby je serwisować. W porównaniu do mondeo, gdzie co 3tys km wyskakiwał mi check engine albo do Superba, w którym przy przebiegu 40tys km padła pompa i zawory to uważam, że nie ma na co narzekać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dowozi do celu, w przeciwieństwie do aut grupy VW (passat i superb), które to sprawiały, że musiałem dzwonić po assistance.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Hatchback