Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Lucas, 2 lata temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
2,93
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Auto kupiłem 3 lata temu, ponieważ mi się podobało i po tym okresie mogę śmiało stwierdzić że poza wyglądem nic dobrego w tym aucie nie ma. Jedna wielka skarbonka na kółkach. Z całości najlepszy jest chyba silnik. 2.0 CDTI 160KM, mimo że jest dość głośny to całkiem żwawo rozpędza duże i ciężkie auto i przy tym nie dużo pali. W silniku poza wymianami oleju i filtrów wymieniałem tylko pęknięty wąż płynu chłodzącego biegnący do chłodnicy oleju. Nie wiem jak w manualu ale w automacie skrzynia biegów to jedna wielka tragedia. Sypie się często a naprawy są kosztowne. W zawieszeniu popękały tylne sprężyny. Amortyzatory są z jakąś do niczego nie potrzebną elektroniką która powoduje że gdy auto jest zgaszone to zawieszenie jest twarde, a jak się odpali to robi się bardziej miękkie. Czemu to ma służyć?? Nie są to amortyzatory FlexRide tylko IDS. Co to daje że auto ma twarde zawieszenie po zgaszeniu? Nobel dla wynalazcy tego cuda... Przez jeden głupi przegnity kabel od jednego amortyzatora całe zawieszenie blokuje się domyślnie w pozycji utwardzonej i auto robi się tak twarde jak wóz konny. Amortyzatory sporo droższe od zwykłych. W momencie zakupu nie wiedziałem że takie są bo myślałem że jak nie ma amorów FlexRide to są już tylko zwykłe. Hamulce też nie za ciekawe. Skuteczność hamowania może jeszcze nie jest tragiczna ale tarcze hamulcowe są za małe do tak dużego auta i szybko się przegrzewają i przez to się wyginają. Nawet te z wyższej półki potrafią się powyginać po 15tys. km. Jakość wykonania wnętrza beznadziejna i tandetna. Plastiki trzeszczą gorzej niż w 10 lat starszej Astrze, którą miałem wcześniej. Lakier bardzo delikatny, wystarczy przypadkowo dotknąć gdzieś paznokciem i od razu zostają rysy. Zepsuło się także ogrzewanie tylnej szyby i przycisk otwierania bagażnika. Fabryczny system audio też bez szału. W starej Astrze było lepsze. Auto bardzo ładne i nic więcej... Drugi raz bym nie kupił. Wolę coś brzydszego ale pewniejszego.
Wrażenia
4,0
Silnik
160KM nie czyni z auta rakiety ale wystarcza do swobodnego przemieszczania się nawet w trasie i do bezpiecznego wyprzedzania. Spalanie nie za wysokie, przy spokojnej jeździe do 90kmh można zejść poniżej 5l/100km, na autostradzie przy 140km/h spalanie 6,3l/100km, w mieście około 9l. Silnik dość głośny o średniej kulturze pracy.
1,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia AF40 to dramat. Może nie tyle na jej pracę co na straszną awaryjność.
2,0
Układ jezdny
Do niczego niepotrzebne amortyzatory elektroniczne IDS przy których głupie przegnicie kabla powoduje to że auto robi się tak twarde że jedziecie jak na konnym wozie.
4,0
Karoseria
Ładna linia nadwozia która mnie urzekła, zabezpieczenie antykorozyjne całkiem niezłe, jednak lakier jest tak miękki że rysuje się przy drobnym, niecelowym przejechaniu paznokciem.
Komfort
3,0
Widoczność
Wbrew opiniom nie jest tragicznie.
3,0
Ergonomia
Za dużo przycisków w kabinie!! Można to było lepiej rozwiązać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla szybko dmucha ciepłym powietrzem. Klimatyzacja automatyczna też spoko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie auto mimo sporych rozmiarów zewnętrznych w środku już takie duże nie jest. Z przodu w sumie bez zarzutów, z tyłu jak na takie długie auto to ilość miejsca (i na nogi i nad glową) raczej przeciętna. Bagażnik mimo że dość spory to jakoś mało pakowny a po złożeniu siedzeń nierówny. Mały otwór do bagażnika (duża d*pa, dziura mała :D).
3,0
Wyciszenie
Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu powyżej 2000obr/min jest już dość głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby nie psuje się jakoś dużo ale jak już się zepsuje to koszty kosmiczne w szczególności automatyczna skrzynia biegów i zawieszenie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że w tej cenie można kupić może trochę starsze i brzydsze auto ale dużo lepszej jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobiazgów się sypie i mimo że nie są jakieś kosztowne to denerwują. Przykładowo (ogrzewanie tylnej szyby, przycisk otwierania bagażnika, przewód chłodnicy oleju)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaryjna i droga w naprawach automatyczna skrzynia biegów AF40. Drogie w utrzymaniu zawieszenie z amortyzatorami IDS, których sensu nie potrafię zrozumieć. Hamulce o rozmiarach za małych do tak dużego auta. Przegrzewają się i gną się tarcze. Nawet te z wyższej półki potrafią się powyginać po 15tys. km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Hatchback