Silnik
: Moc w stosunku do spalania w moim przypadku jest super jak na tak ciężkie auto, tylko to wyciszenie...
3,0
Całokształt
Po dwóch latach użytkowania i przejechaniu 40 tysięcy kilometrów mogę wystawić obiektywną ocenę. Auto jest pod każdym względem przeciętne, w mojej ocenie biorąc pod uwagę, że w swoim czasie był to reprezentacyjny model Opla powinno być o wiele lepsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Póki co jest całkowicie bezawaryjny. Po zakupie wymieniona uszczelka smoka, kolejne wymiany eksploatacyjne co 10 tys. km. Spalanie od momentu zakupu to 6,5l/100 km wyliczone z tankowań (komputer zaniża spalanie o ok. 0,5l), jazda umiarkowana, czasem przycisnę czasem jeżdżę wolniej 60/40 miasto/trasa. Moc 160km to minimum do tego auta, silnik jest elastyczny, nie bierze grama oleju, jedyna za to poważna wada to kultura pracy i głośność rodem z sieczkarni.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna kultura zmiany biegów, na zimno haczyk dwójka, ale podobno skrzynia f40 tak ma i nie ma problemów z łożyskami jak w m32.
3,0
Układ jezdny
Auto twarde jak wóz drabiniasty, radzę się przed zakupem przejechać i porównać z innymi. Wymieniłem amortyzatory ze względu na to że tylne przy przebiegu ok. 200tys.km się poddały, to wymieniłem wszystkie. Głośna praca zawieszenia i kiepskie wyciszenie nadkoli. Jest pod tym względem dużo gorzej niż w Scenicu 2 którego również posiadam co nie przystoi do klasy auta. Nie można nawet porównywać do układów jezdnych audi, bmw czy Mercedesa, było by to co najmniej żenujące. Na plus precyzyjnie się prowadzi i jest bardzo stabilne na autostradzie.
4,0
Karoseria
Rdza przy wiązkach przednich drzwi (standard w Oplach które jeździły na drogach szybkiego ruchu). Poza tym auto jest ładne, lakier dobrze się prezentuje, w innych miejscach nie rdzewieje, podłogą dobrze zabezpieczona przed korozją.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka + czujniki parkowania przód i tył sprawiają że łatwo się tym autem manewruje. Widoczność na przód i boki ok, do tyłu przeciętnie.
5,0
Ergonomia
Ludzie narzekają na mnogość przycisków ale po chwili świętnie się to auto obsługuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak powinno, jedna gwiazdka mniej za to że automatyczna praca klimatyzacji w nagrzanym aucie zaraz po uruchomieniu włącza nawiew na maksa i próbuje urwać głowę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu (Hatchback) miejsca do 180cm wzrostu, ale ja tyle mam i na potrzeby moje i mojej rodziny jest bardzo dobrze, bagażnik w wersji z kołem dojazdowym duży i pakowny.
2,0
Wyciszenie
Tu jest po prostu źle. Odgłos pracy traktora i beznadziejne wyciszenie kół. Inne marki są dużo lepsze pod tym względem i to nie tylko te premium!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie psuje się, nie ma problemów z serwisem a ceny części i robocizny są przystępne. Prosta i logiczna budowa do tego auto jest całkiem trwałe.
4,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do ceny otrzymujemy ładne i przyjemnie (mimo kilku dużych wad) auto, do Audi czy bmw trzeba jednak sporo dopłacić (chociaż wiadomo za co).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zapaliła się usterka układu kierowniczego. Po zgaszeniu i odpaleniu auta znikła. Amortyzatory z tyłu się poddały ale to rzecz eksploatacyjna + polskie drogi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych usterek. Poprzedni właściciel jeździł autem że Szwajcarii do Polski, dlatego je kupiłem wierząc że było serwisowane tak by nie zawiodło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]