Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Roman, 8 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : jakość wykonania wnętrza
5,0
Całokształt
Witam! Byłem szczęśliwym posiadaczem Opla Insignii 2.0 CDTi 160KM przez niemal 5 lat. Zakupiona 29.01.2011 sprzedana 14.11.2015. Co mogę powiedzieć. Samochód naprawdę bardzo poprawny. Porównując do poprzedniego samochodu który posiadałem(Mondeo IV), spora różnica na plus. Oceniając subiektywnię (aczkolwiek po opiniach, które tutaj przeczytałem to chyba bardziej jednak obiektywnie) to samochód nie jest pozbawiony wad ale w wielu aspektach jest naprawdę dobry. Nie wiem czy ktoś zauważył, ale negatywne opinie, pojawiają się od ludzi, którzy nie są ani nie byli właścicielami tego samochodu. A to pożyczyli na kilka godzin, a to jest to samochód szwagra, a to firmowy etc. Nie uznaje takich opinii za wartosciowe. Ale wróćmy do tematu. Co bym zmienił? Przede wszystkim silnik jest wg mnie zbyt głośny. Dotyczy to zwłaszcza hałasu przy niskich prędkościach. Przy wyższych jest naprawdę nieźle. Samochód jest stabilny ale również twardo zawieszony i tutaj zdecydowanie kolejny minus zwłaszcza na polskich drogach. Zawieszenie jednakże nie jest wcale głośne porównując do samochodów które miałem szansę użytkować. Kolejny minus to ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie - jego zwyczajnie tam nie ma! Co do miejsca na nogi - to jest go całkiem sporo. Skoro nawet ja (187cm) nie narzekałem gdy siadałem za fotelem ustawionym pod siebie to dziwie się, ze narzekał kto o wzroscie 177 cm. Masa samochodu ma swoje plusy(świetnie się jeździ po autostradzie) i minusy(nie jest tak stabilny jak mondeo). Co do ergonomii, ja nie miałem z tym problemów - wszystko pod ręką. Pewnie jest to i problem dla osób przesiadających się z samochodów z kilkoma przyciskami, ale nikt nie kupuje samochodu na dwa dni. Po przyzwyczajeniu(które i tak zajmuje tylko chwile) było dla mnie dużym plusem to że wszysto było pod ręką. Śmieszą mnie natomiast opowiesci o właczaniu klimatyzacji przy zmianie biegów - sprawdziłem: po wrzuceniu na jedynkę, odległość pomiędzy gałką a przyciskiem wynosiła 10 cm. To niemal cała moja dłoń, więc ja nie wiem jak oni wrzucają te biegi skoro są w stanie włączyć klimatyzacje. Fotele są wyjatkowo komfortowe i tutaj ogromny plus. Osiągi i spalanie? Osiągi przeciętnie(ale nie odstające od większosci samochodów w tej klasie z silnikami o podobnej mocy) natomiast spalanie całkiem poprawne. Przy normalnie jeździe w mieście 7,2-8 l/100 km. W trasie przy 90km/h w granicach 4-4,5. Przy szybszej jeździe w okolicach 6-6,5. Opowieści o spalaniu min w dieslu 130KM na poziomie 7-8 jak niektórzy "właściciele" podawali można włożyć między bajki. Co do usterek to nie było żadnych poważnych. Nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF(zawsze sprawdzałem chwilowe spalanie przed wylączeniem) nie było też problemów z dwumasą. PAdł komputer pokładowy (pojawiły sie jakieś dziwne cyferki na ekranie) ale szybko i sprawnie zostało to usunięte przez ASO. Klocki hamulcowe wymienione po przejechaniu 80 tys km, tarcze po 96 tys km. Na duuuży plus jakość wykonania wnętrza. Pierwszy raz po takim przebiegu nie zauważyłem niemal żadnych oznak użytowania. Plastiki są dobrze spasowane (pomijając miejsce gdzie znajdują się nawiewy na tylną kanapę). Jakość plastików na zdecydowanie wyższym poziomie niż Prius i Mondeo. Wszysto wygląda zdecydowanie dostojniej - z wyższej półki Czy bym polecił samochód? Generalnie tak. W dużej mierze zależy od preferencji indywidualnych preferencji kierowcy. Samochód jest bardzo popularny w Europie. W tym segmencie od momentu wejścia na rynek zawsze na drugim miejscu zaraz za Pasatem z ogromną przewagą na resztą stawki( w 2014 dwa razy większa sprzedaż od 3 w rankingu Skody superb i niemal 4 razy większa od bardzo chwalone Mazdy 6) wiec z pewnością o czymś to świadczy. W tej chwili sie zastanawiam, czy gdyby nie fakt, że potrzebowałem samochodu o większych gabarytach to znowu nie zdecydowałbym się na Insignię...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu. Wystarczająco mocny, spalanie całkowicie akceptowalne
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna nic nie haczy nic nie szarpie, dobrze, precyzyjnie i lekko zmienia się biegi.
3,0
Układ jezdny
Raczej przecietny. Wg mnie za twardo a do Forda jednak sporo brakuje w kwestii trzymania się drogi w zakrętach. Na plus natomiast jazda po autostradzie na prostej drodze
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemu. Lepiej niż w Fordzie wg mnie
5,0
Ergonomia
Wszystko logicznie poukładane i pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie. Brak ogrzewania przedniej szyby ale też nie ogrzewa jakoś szybko. Wentylacja za to bezproblemowa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - bardzo dobrze (mam 187), tył słabo - mało miejsca nad głową a w zasadzie jego brak
4,0
Wyciszenie
Porównywalnie z Mondeo. Głośniej przy niskich prędkościach, natomiast ciszej przy wyższych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niezłe spalanie jak na tą klasę, brak usterek
5,0
Stosunek jakość/cena
Gigantyczny krok w przód w porównaniu do Forda a jeszcze większy w porównaniu do Priusa żony. Jakość materiałów i ich spasowanie na zdecydowanie wyższym poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to przez ten czas były dwie małe usterki - padł kompuer pokładowy(w Aso pogrzebali przy sofcie i było już ok) i wymiana żarówki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Hatchback