Auto wygląda wspaniale, rzuca się w oczy, jest zrobiony na "luksusowy", jednak do Audi brakuje mu w jakości wykonania bardzo wiele. Bardzo liczne usterki, zarówno drobne jak i te poważne.
Wrażenia
3,0
Silnik
160KM szału nie robi, ale pozwala na sprawną jazdę, absolutne minimum jeśli chodzi o to auto. Podróż z pełnym bagażnikiem i 5 osobami na pokładzie jest bardzo mozolna. Strasznie głośny, ale to diesel...
2,0
Skrzynia biegów
Fatalna, nie polecam automatu, czuć szarpanie przy zmianach biegów. Najgorsza skrzynia jaką jeździłem. Ponadto awaryjna, naprawa kosztowała mnie ponad 5 tysięcy złotych!
4,0
Układ jezdny
Auto nieco podsterowne, ale radzi sobie w zakrętach. Na autostradzie prowadzi się genialnie. Ogólnie OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania pomagają, ale bez nich parkowanie tyłem graniczy z cudem. Widoczność do tyłu fatalna. Idealnym rozwiązaniem byłaby kamera cofania, ale Opel takowej nie przewidział. Do przodu i na boki dobrze. Śmiało mogę polecić bixenony AFL, świecą rewelacyjnie.
4,0
Ergonomia
Być może nieco zbyt wiele przycisków, ale obsługa dość intuicyjna. Wszystko jest na swoim miejscu. Design wnętrza jest fantastyczny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w lato naprawdę daje radę. Nieco gorzej zimą, podgrzewanie tylnej szyby bardzo dobre, z przednią już niestety nie jest tak kolorowo i trzeba trochę "odmrażać" auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca naprawdę pod dostatkiem, podróż w pięć osób nie stanowi żadnego problemu. Nawet przy wysokim kierowcy jest ogrom miejsca na tylnej kanapie. Być może ciut za mało miejsca na głowę, ale to wynika z opadającej linii dachu.
3,0
Wyciszenie
Silnik klekocze jak w 20 letnim Transicie, wyciszenie niestety nie pomaga. Jedynym ratunkiem nagłośnienie INFINITY, bardzo ładnie gra - polecam!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest złe, ale ogrom usterek sprawia, iż koszty utrzymania stają się dużym utrapieniem. Na szczęście ceny części na średnim poziomie - dobry dostęp do zamienników.
3,0
Stosunek jakość/cena
Insignią Opel chciał wejść na poziom premium. Nie ma co ukrywać wygląda na zewnątrz i wewnątrz jak auto pokroju tych z Ingolstadt czy Monachium. Jednak wiele "bajerów" z aut droższych jest słabej jakości, psują się, zacinają. Jedynymi dodatkami trzymającymi poziom są: nawigacja z nagłośnieniem i REWELACYJNE bixenony!
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
LICZNE drobne usterki: czujniki parkowania, czujnik poziomowania bixenonów, akumulator, przewód wspomagania, piszczące paski... Długo by wymieniać, zdecydowanie było tego zbyt wiele.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remont skrzyni automatycznej (ponad 5 tys. zł), ponadto konieczność wymiany przegubów. Zdecydowanie zbyt wiele na tak młode auto, które miało być bezawaryjne. Zbyt wiele dni było wyłączone z użytku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]