Karoseria
: Ładna i dynamiczna linia + duże felgi + niebanalny lakier.
3,0
Całokształt
To nie jest szybki samochód (chociaż tak wygląda i ma tryb sport). To jest samochód, który może jechać szybko jeśli zostanie odpowiednio rozpędzony. Największy atut tego samochodu to wygląd (lakier, felgi, sylwetka). Natomiast jazda nim jest zupełnie, zupełnie przeciętna (mułowaty silnik i takie sobie zawieszenie). Na parkingach też nie błyszczy (gabaryty).
Wrażenia
3,0
Silnik
W ogóle nie czuć 160 koni, ale może to kwestia gabarytów. Nie ma czegoś takiego jak wciskanie w fotel przy przyśpieszaniu. Nieprzyjemny dźwięki silnika, ale po rozgrzaniu jest cichy (na postoju go nie słychać) Tryb \"sport\" powinien się nazywać \"normal\", a tryb \"tour\" to dla mnie \"muł\".
3,0
Skrzynia biegów
Drążek krótki, ale trochę nieergonomiczny. Na szczęście jest pod ręką. Cóż z tego jeśli drogi prowadzenia dźwigni są raczej długie? Plus za precyzję, ale ogólnie przeciętnie.
3,0
Układ jezdny
Dziwnie - siedzi się jakoś wysoko (fotel w najniższym położeniu) więc wyraźnie czuć przechyły nadwozia. Z drugiej strony w trybie sport (trzeba jeździć w tym trybie) samochodów jedzie w łukach jak po szynach - felgi 18. Układ kierowniczy trochę nerwowy, ale w negatywnym tego słowa znaczeniu. Mam mieszanie odczucia co do hamulców - wyraźnie czuć dużą siłę hamulców, ale z drugiej strony droga hamowania nie jest porażająco krótka (masa)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu OK, do tyłu dramat. Nie ma kamery. Plus za duże lusterka.
3,0
Ergonomia
Jestem przerażony kokpitem, menu i ilością przycisków. Z drugiej strony jest kilka ciekawych schowków. Ogólnie trója.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag - bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, ale myślałem po odsunięciu fotela, z tyłu będzie więcej miejsca na nogi. Bagażnik spoko, tylko trochę za płytki.
4,0
Wyciszenie
W miarę w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Insignia utrzymuje standard dwulitrowych diesli. Na trasie bardzo umiarkowane spalanie, a w mieście przekracza 9 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie mi to oceniać - samochód kupiła mi firma, natomiast uważam, że takie pieniądze można wydać lepiej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
CD szwankuje - czasem czyta płyty za drugim razem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko OK, ale samochód ma dopiero 20 tys km. Niepokoi mnie tylko odgłos przy uruchamianiu silnika kiedy Opel stoi 2-3 dni na zewnątrz. Na początku jest jakiś głuchy huk.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]