Układ hamulcowy
: wichrowanie tarcz i słabe hamulce
Silnik
: szarpanie
Przeniesienie napędu
: zamiast jedynki łatwo włożyć wsteczny
4,0
Całokształt
głównie plus za wygląd
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie fajny i mocny silnik ale w okolicach 1500 - 1800 obr/min zdarza mu się szarpać. Oczywiście serwisanci z Opla problemu nie dostrzegają
2,0
Skrzynia biegów
Włożenie wstecznego zamiast jedynki nie wymaga naciśnięcia przycisku - wystarczy nieco dynamiczniej włożyć bieg. I start ze świateł może skończyć się na masce samochodu z tyłu. Oczywiście dla serwisu to nie wada. Bardzo krótkie sprzęgło daje wrażenie szarpania przy ruszaniu - dla pasażerów jest to uciążliwe.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość dobre choć od 120 tys km czuć, że amortyzatory już trzeba wymienić. Trochę wcześnie jak na eksploatację na trasach. Tragiczne hamulce. SYstem ususzania tarcz powoduje ich wichrowanie się co ok 50 tys km (wymianiałem juz 3 razy). Poza tym klocki są niezwykle głośne - hamuje jakby kończyły się klocki.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu raczej kiepsko, z boku przeszkadzają słupki ale to chyba cena ładnej i zgrabnej sylwetki
4,0
Ergonomia
Generalnie można przejechać niemal 1000 km na zbiorniku co daje spalanie między 6 a 6.5 l/100km. Na autostradzie ok 7,5 czyli nie najgorzej
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma się do czego przyczepić
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przodu bardzo dobrze, z tyłu dość niewygodnie na długich trasach
3,0
Wyciszenie
silnika i szumu powietrza do 140 km/h nie słychać ale za to głośne koła. Wogóle pomysł 18 calowych opon na polskich drogach nie był najlepszy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 9
trasa 6.5
autostrady 7
4,0
Stosunek jakość/cena
cena na szczęście umiarkowana
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jakieś dwie akcje serwisowe i padnięty czujnik cofania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dwa razy poważnie zwichrowane tarcze hamulcowe
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]