Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Adam, 13 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczył mnie komfort zawieszenia, ksenonowe adaptacyjne reflektory i układ jezdny.
5,0
Całokształt
Przejechałem tym autem ponad 30 tyś km po przesiadce z wysłużonego Audi A6 z rocznika 2004, auto to hatchback w wersji Cosmo ze wszystkimi dodatkami, kolor technical grey, skrzynia biegów manualna. Podczas wyboru samochodu przetestowałem kilka innych aut klasy premium jak Volkswagena Passata, BMW serii 5, nowe Audi A6, Mazda 6 lecz po jazdach testowych wybór padł na Insignię samochód okazał się najbardziej wyważony trochę wachałem się przy wyborze mojego nowego samochodu ponieważ był to mój pierwszy kontakt z marką Opel wcześniej głównie BMW i Audi, lecz wygląd jak i właściwości jezdne mnie urzekły i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że z jakości wykonania jak i prowadzenia jestem naprawdę zadowolony, nie spodziewałem się tak dobrze wyważonego układu jezdnego w tym aucie na trasie spisuje się doskonale, a pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Przedstawię poniżej moją ocenę tego samochodu po 2 letniej eksploatacji co mi się podoba, a co bym poprawił ponieważ jest kilka takich niewielkich rzeczy jak w każdym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj od razu zaznaczę ze wersja silnikowa 160 KM w dieslu nadaje się idealnie do tego auta, wyprzedzanie odbywa się bez żadnego problemu ogólnie jest dynamicznie (testowałem także 130KM i moim zdaniem jest trochę za słaba do samochodu o takiej masie)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest w porządku, nie szarpie, działa precyzyjnie, lubię dość dynamiczną jazdę i powiem, że biegi wchodzą jak powinny.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest dobrze wyważony, tłumi dobrze nierówności, myślę że na polskie drogi w sam raz.
Komfort
4,0
Widoczność
Niestety w tym aspekcie nie dam pełniej oceny widoczność do tyłu podczas parkowania można powiedzieć, że jest kiepska z racji mocno ściętego tyłu ale rekompensują nam to czujniki parkowania i dość duże lusterka boczne (ułatwiają nam trochę parkowanie ponieważ podczas wrzucania wstecznego biegu obniżają się w dół) Jazda nocą jest wyśmienita światła ksenonowe dostosowują automatycznie snop światła w kilku trybach nigdy nie wierzyłem, że można nocą osiągnąć taką widoczność tego od Opla powinna uczyć się każda marka samochodów.
5,0
Ergonomia
Układ przełączników i wszelkich guzików jest dobrze przemyślany trochę za dużo skumulowanych guzików w centralnej konsoli, czytelne zegary podświetlane na niebiesko trochę jak w sportowym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą po włączeniu opcji dmuchania na przednią i boczne szyby nawiew rozpuszcza śnieg w jakieś 5-10 minut jestem z tej opcji zadowolony nie muszę używać jakiś rozmrażaczy czy drapaków. Latem ochłodzenie wnętrza także zajmuje około 5-10 minut zależnie od zewnętrznej temperatury. Sądzę że dwustrefowa automatyczna klimatyzacja dobrze się sprawdza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód auta jest obszerny osoby o większej posturze nie mają się czego bać. Natomiast miejsca na nogi i nad głową dla pasażerów z tyłu to trochę brakuje, ale dla osób do 1.70m będzie zadowalająco, u mnie na tylnej kanapie głównie siedzą dzieci i dla nich jest jak stwierdziły ok.
5,0
Wyciszenie
Nie zauważyłem i nie stwierdzam trzasków, skrzypień itp. pierdół które wkurzają wszystkich którzy kupują nowe auto i oczekują aby auto było idealne niestety w poprzedniej Audi A6 dawało mi się to lekko we znaki skrzypiała deska rozdzielcza na nierównościach. Dlatego stwierdzam że w tym aspekcie idealnych aut nie ma, można jedynie trafić na egzemplarz, który nie ma takich wad i jest spasowany poprawnie, mi się udało i moje auto nie skrzypi i nie trzeszczy, pozwalając mi czerpać radość z jazdy. Wyciszenie wnętrza jest także poprawne głośniejszy szum wiatru słychać dopiero przy prędkościach powyżej 130 km/h tylko mam wrażenie, że silnik za bardzo słychać na zewnątrz auta, mogli go trochę bardziej wyciszyć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa, gdy jechałem ekonomicznie wyniosło 4,6l na 100 km w cyklu mieszanym, przeważnie jednak jeżdżę dość dynamicznie i sporo wyprzedzam i wtedy zużycie wynosi średnio 7-8 litrów na 100km w cyklu mieszanym. Dodam że na autostradach u naszym zachodnich sąsiadów miałem zużycie około 1-2 litrów większe, jednak nie schodziłem poniżej prędkości 180 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w cenie około 130 tyś zł nie znajdziemy auta z takim wyposażeniem i tak komfortowego jak Opel Insignia i oczywiście z takim wyglądem. Chociaż o gustach stylistycznych się nie dyskutuje :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory odpukać auto sprawuje się bezawaryjnie jestem całkowicie zadowolony
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko ok

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Hatchback