Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Mario., 9 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wykończenie wnetrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : dwumasa
Układ hamulcowy : tarcze
3,0
Całokształt
Na dzień dobry zaznaczę że nie piszę tej opinii po przejechaniu 1000km jak to czasem robią inni ale po sprzedaży samochodu i przejechaniu 54.000 km. Auto bardzo ładne, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Wizualnie robi wrażenie ale na tym kończą się jego zalety. Jednym zdaniem dużo lepiej wygląda jak jeździ.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pod względem awaryjności nie można narzekać. Drobne usterki jak pękające węże turbo, spalona świeca. Części tanie. Technicznie nie miałem zastrzeżeń. Dobrze się zbierał, był bardzo ekonomiczny w trasie ale w mieście 10 l.(duża waga robi swoje) Gorzej z kulturą pracy, tutaj tragedia i największa wada tego auta. Prawdziwy traktor. Praca nie dość że głośna, na dodatek brzydka jak w typowym klekocie z lat 90. Ocenę przeciętną daje tylko za to że jeździł.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia M32. Na zimnym silniku jedynka i dwójka wchodziła z małym szurnieciem. Na ciepłym lepiej ale do pełnej precyzji było bardzo daleko. Pod koniec użytkowania puszczając gaz cos w niej pukało aż czuć to było na lewarku. Słyszałem o poważnej wadzie tych skrzyń, czy to były jej symptomy, nie wiem.
4,0
Układ jezdny
Nieliczna zaleta tego samochodu, świetnie trzyma trakcję, zarówno w bardzo ciasnych zakrętach, rondach jak i przy dużych prędkościach. W Insignie przesiadłem się z auta sportowego a mimo wszystko nie brakowało mi sportowych właściwości jezdnych. Jednakże zawieszenie pracuje bardzo głośno i nieprzyjemnie, jest zbyt twarde jak na tą klasę samochodu. Ocena dobra tylko za trakcję
Komfort
4,0
Widoczność
Tu zawsze ludzie narzekają. Auto to nie rower a szczególnie segment D. Sprawny kierowca bez problemu da sobie radę, poza tym od czego są czujniki i kamery. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Trochę denerwującej guzikologi ale można się przyzwyczaić. Na pochwałę zasługują materiały dobrej jakości. Dużą uwagę zwracam właśnie na wykończenie wnętrza pojazdu i byłem zadowolony. Gdyby nie owa guzikologia było by na 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem żadnych zastrzeżeń, robiła swoje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178 cm i jak dla mnie z przodu miejsca było wystarczająco dużo, jak z tyłu nie wiem bo nigdy nie jeździłem.
1,0
Wyciszenie
Jak powyżej, bardzo, bardzo źle. Silnik hałasuje niczym w Oplu Kadecie. Na trasie jeszcze ok, pęd powietrza wszystko zagłusza ale w mieście makabra.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, dużo zamienników. Chciało by dać się ocenę doskonałą ale niestety słabe dwumasy (wiem, urok diesla ale mimo wszystko), tarcze hamulcowe (ociężałość Insigni)
3,0
Stosunek jakość/cena
Szału jakością nie robi ale i cena nie jest wysoka. Na tle innych aut uważam go za przeciętniaka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak powyżej, świeca, bijące tarcze hamulcowe, 2 rury turbo i nic więcej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 50000 km wymiana dwumasy więc tragedii nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Hatchback