Przed zakupem byłem pełen obaw, no przecież to opel. Bardzo mi się podobał i na tle konkurencji w 2009 roku wygląd o kilka klas wyżej. Jako całokształt powiem - ma więcej zalet niż sobie wyobrażacie, serio szacun. Mam jednak kłopot, po tylu latach czas w końcu na zmianę i mam duży problem od roku szukam czegoś nowego i jak przyrównuje to co mojej insigni to wypada biednie, a na dodatek jak na złość insignia nie chce się zepsuć żeby przyspieszyć moją decyzję :-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bajka, V6, bierze od samego dołu, pięknie brzmi, na parkingu mruczy sobie i uszu nie dręczy jak klekoczące diesle wokoło i 4cylindrowe zaturbione kosiarki. Wiem, że brzmi to radośnie, ale sami zobaczcie a zrozumiecie o czym mowa. Po ustawieniu na sport komputer trzyma go fajnie na obrotach no i zaczyna się zabawa. Nie mierzyłem czasu, ale coś mi mówi, że dużo lepiej mi poszło niż katalogowe do 100. Wyprzedzanie kilku tirów na dwukierunkowej od prędkości 80-90 - szacun dla opla i tego silniczka, nigdy mnie nie zawiódł i o to chodzi.
5,0
Skrzynia biegów
Automat bez zarzutu. Na sporcie bajka. Tryb manualny, jakoś nie korzystałem nie był mi potrzebny.
5,0
Układ jezdny
Flex ride - super. Ja korzystam tylko z tour lub sport. Miękko ale stabilnie, albo sport, na serio się usztywnia, na torze nie byłem ale jest takie wrażenie, że spokojnie by sobie poradził z tym zawieszeniem. Jak ktoś lubi czasami docisnąć - polecam, fajna zabawa.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność niby dobra, ale słupki trochę grube, a lusterka zewn. małe. wiem, że to dla bezpieczeństwa i aerodynamiki ale jak mam szukać mankamentów to tutaj bym je wskazał
4,0
Ergonomia
jest ok, wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super, czy zima, czy lato - na zawołanie, serio super
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód super, tył niestety ta linia dachu powoduje, że dla wysokiej osoby wsiadanie na tylna kanapę jest utrudnione, można się przyzwyczaić, ale w kombi jest to dużo wygodniejsze podobno
5,0
Wyciszenie
super, ma też znaczenie ten silniczek, że to V6 anie kosiarka, ale nawet przy 200 da się normalnie rozmawiać,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
V6, 260KM i napęd na 4 koła i 1800kg auto, więc musi trochę spalić, jednak jest tu cos ciekawego okazuje sie że przy jeździe na autostradzie od 140-160 on mi schodzi poniżej 10 i tak utrzymuje, więc insignia V6 auto na autostradę, w mieście 12-13 przy spokojnej jeździe, za to serwis tani, brak napraw - już 2 razy prostowałem felgi na gorąco bo w takie dziury się wpakowałem w drodze, a zawieszenie nie ruszane - super, więc niby pali więcej bo spory silnik ale za to bezawaryjny co nie jest takie oczywiste w VW, franciuzikach, czy klasie premium no może wyłączając lexa ale to inna liga
5,0
Stosunek jakość/cena
super za te pieniądze fura smiga, jest cicho wygodnie, 4x4, poszukacie drugiej takiej na rynku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na gwarancji jakieś gumki wymieniali pod zderzakiem, bo niby dylatacja czy coś, uśmiałem się, poza tym nic, szok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na gwarancji wymiana tylnego mostu, po wymianie spoko,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
[l/100km]