Przeniesienie napędu
: Prowadzi się jak po szynach
5,0
Całokształt
Bardzo fajne auto. Przede wszystkim daje dużo frajdy z jazdy w tej wersji. Prowadzi się świetnie, 220 koni wystarcza w pełni i do tego w miarę oszczędne. Wyposażenie właściwie pełne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciągnie miło w całym zakresie obrotów. Jeżdżę głównie poza miastem. Wyprzedzanie nie sprawia żadnych problemów. Na autostradzie czuć przyspieszenie nawet powyżej 200 km/h. Maksymalna prędkość 252 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być nieco bardziej precyzyjna. Sprzęgło twarde.
5,0
Układ jezdny
4x4 i dodatkowo 3 tryby jazdy - normalny, sport i tour (niby komfortowy). Czuć wyraźną różnicę pomiędzy tour i sport. Sport daje dużo frajdy. Wkurza jednak, że po każdym włączeniu silnika trzeba wciskać przycisk trybu - ustawienie powinno się zapamiętywać. Generalnie auto idzie jak po szynach w każdych warunkach, łącznie z deszczem, śniegiem, błotem pośniegowym itd.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko, trochę klaustrofobicznie. Widoczność szczgólnie do tyłu słaba.
4,0
Ergonomia
Dobry poziom, ale do obsługi paru rzeczy trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bdb, z tyłu dobrze. W hatchbacku dość płytki bagażnik (nie wiem jak w innych wersjach to wygląda).
4,0
Wyciszenie
do 180 km/h cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeciętnie 11-12 litrów w mieście, na trasie zależnie od prędkości mniej lub więcej od tej wartości. Przy 220 koniach i napędzie na 4 koła to chyba dobra wartość.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to klasa premium, ale przy tej wersji i wyposażeniu za premium trzeba wyłożyć sumę 2 razy większą. Coś za coś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło przez 4 lata i ponad 110 000 km. Auto regularnie serwisowane od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło przez 4 lata i ponad 110 000 km. Auto regularnie serwisowane od nowości.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
[l/100km]