Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback Facelifting
Sandomingo,
7 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
56 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Świetna zwrotność, promień zawracania na parkingu jak na tak długi samochód. Rewelacyjne światła. Wygoda, uroda, da się lubić.
4,0
Całokształt
Moja druga opinia, nadal zgadzam się, że to bardzo dobry samochód, elegancki, wygodny i niekłopotliwy w obsłudze przynajmniej po przebiegu ok. 60 tys km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, choć przy tej masie nawet 167 KM nie jest przesadą. Zero problemów, nie bierze oleju ani nie ma zjawiska "przybywania oleju" (dość typowe dla nowoczesnych ekologicznych diesli ) przyzwoite spalanie i nie uciążliwy dla pasażerów, choć trochę warkliwy. Przy miejskiej jeździe niestety co kilka tysięcy kilometrów wymusza dłuższą jazdę ( ok. 15 km ) w celu oczyszczenia DPF-u ( nie jest to związane jednak ani z marka ani z typem samochodu tylko z ekologią )
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu ogólnie. Pierwszy bieg krótki, służy tylko do ruszanaia, od 2 biegu do 4 duża elastyczność i przy większych prędkościach elastyczne biegi 5 i 6. Ogólnie samochód skonfigurowany do szybkiej jazdy. Przy ruszaniu trochę ociężały.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, wyśmienicie trzyma się drogi, samochód bardzo stabilny przy dużych prędkościach, nierówności wybiera bez zarzutu. Napęd 4 x 4 i spora masa tu pomagają. Jest to typowy samochód :autostradowy" na dalekie trasy.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobra, na boki mniejsze martwe pole słupka przedniego niż w Zafirze. Do tyłu widoczność słaba, nie wyobrażam sobie manewrów parkingowych bez czujników i kamery cofania w tym samochodzie. Ale po opanowaniu "funkcji cofania" o dziwo jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Wewnątrz bez większych potknięć. Ilość schowków wystarczająca i przemyślane, obsługa klawiszy ok. Z zewnątrz doskonały dostęp do bagażnika, można ustawić dwa rzędy skrzynek jedna nad drugiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak trzeba, ale brakuje fordowskiej szyby odmrażanej przez prąd. Jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają wystarczająco miejsca i wygody. Z tyłu trochę ciasno na nogi gdy z przodu siedzi wysoki człowiek ( 190 cm i więcej ). Mniej miejsca z tyłu niż konkurencja jak na tak długi samochód co nie znaczy że się wygonie nie jedzie. Trochę za bardzo opadający dach z tyłu nad głową - no cóż wygodniejsze są pod tym względem kombi. Trzeba wybrać urodę lub wygodę ( trochę większą )
3,0
Wyciszenie
Silnik dość głośny na zewnątrz ale w kabinie jest ok, choć zawsze słychać że to diesel. Do 140 km/godz jest ok, powyżej jest gorzej, przy tym dominuje hałas opon, hałas aerodynamiczny jest mały. Ale bez przesady przy szybkiej jeździe można słuchać muzyki i rozmawiać nie krzycząc do siebie...ale inni mają trochę lepiej ( lub gorzej)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobre, mało awaryjny, nie miałem żadnych problemów z elektroniką( którą straszy się posiadaczy Insigni ).
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały zważywszy że ceny katalogowe nie występują w przyrodzie. Opel umozliwia/umozliwiał rabaty z których można umiejętnie skorzystać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier wodny nie jest tak trwały jak dawniej bywało, są pojedyncze rysy, delikatne odpryski po kamieniach - eksploatacja. Okresowo skrzypi pedał sprzęgła. Obraz w kamerze cofania nie jest peryferyjnie tak ostry jak na początku - prawdopodobnie lekkie rozszczelnienie układu. Nawigacja działa dobrze chociaż jest anachroniczna pod względem braku uaktualniania systemowego i szczegółowego przez internet. Cena aktualizacji w wysokości 750-1000 zł jest nieporozumieniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Wahacz dolny w zawieszeniu przednim wymagał wymianie - uszkodzenie gumowej osłony na grudzie lodu co spowodowało dostanie się brudu do sworznia. Nie jest to samochód terenowy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
[l/100km]