Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback Facelifting
Sandomingo,
8 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
30 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobry samochód. Jeden z najładniejszych na rynku, przywodzący echa klasyków amerykańskich Coupe z długa przednią maska , opadająca linia dachu i bardzo ładnymi reflektorami i grillem. Rewelacyjne adaptacyjne światła ksenonowe z automatyka świateł długich.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, liniowe przyspieszenie, generalnie cicho, lekko warkotliwy na obrotach, ciągnie bardziej liniowo niż poprzedni Oplowsko/Fiatowski 1,9 JTD. ale samochód sportowy to nie jest, za duża masa. Sprawny przy prędkościach 100-170km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, jak dotąd chodzi dobrze, nie haczy, biegi sensownie ustawione, duża elastyczność powyżej 50 km, przy gwałtownym wyprzedzaniu czasem wymagana redukcja
5,0
Układ jezdny
Wyśmienity. Pożeracz przestrzeni, bardzo dobrze trzyma się drogi ze względu na niski środek ciężkości, napęd 4x4 i...masę. Wygodny w manewrach parkingowych jak na ta długość ze względu na przyzwoicie mały promień skrętu. Ale jest to nadal duży samochód jak do miasta. Układ 4 x 4 bardzo pomaga przy złych warunkach jazdy, samochód trudno "wyprowadzić z równowagi" przy śliskiej szosie "idzie jak czołg" . Na drogach gruntowych podwozie czasem haczy. Ale jak często nawet SUV-em wyjeżdża się z asfaltu?
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobra, typowo jak w tej klasie samochodów. Słupki boczne są wąskie i nie blokują widoczności ( jak w mojej poprzedniej Zafirze ). do tyłu widoczność raczej zła ze względu na opadający dach - albo uroda albo funkcjonalność . Polecam z kamerą cofania która spełnia swoją funkcje bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Dobra. Po liftingu klawiszologia bardziej prosta i intuicyjna ( przynajmniej dla ludzi radzących sobie ze smartfonami. Nawigacja dobra z dużym czytelnym ekranem. Siedzenie kierowcy bardzo wygodne. Klapa załadunkowa bagażnika wielka, można postawić w dwóch warstwach skrzynki na
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra. Choć nie rozumiem dlaczego tylko Ford ma rewelacyjna elektrycznie ogrzewana przednia szybę. Ale to "wada" większości marek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu na nogi dobrze, na szerokość dobrze. Nad głową z tyłu mało miejsca ale "daje radę". Fotele z przodu i z tyłu wygodne, materiały miłe w dotyku i dobrej jakości. Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem czyli Oplem Vectrą.
4,0
Wyciszenie
Dobre. Przy dużych obrotach silnik trochę warkliwy, komfort do 150 km bardzo dobry. Pomaga tutaj sportowa sylwetka linii dachu i samochód ma dobre właściwości aerodynamiczne. Niski hałas ze strony opływającego powietrza. Samochód "autostradowy".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez zastrzeżeń. Spalanie przyzwoite. Najwięcej kosztuje - poza paliwem - ubezpieczenie samochodu, ale to jest pochodna ceny wyjściowej. Często ten aspekt jest lekceważony przy zakupie. Ok. można kupić bardzo dobrą hybrydę za 200 tys. i oszczędzając parę litrów na paliwie zapłacić dwa razy więcej za AO, hm.. tylko czy to ekonomiczne?
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały ale nie mały.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Smaczne osłony" kabli elektrycznych, gryzonie nadgryzły osłony wiązki elektrycznej, wiodoczznie firmy zmieniły plastiki na "przyjazne dla zwierząt". kamera cofania wymieniona na gwarancji - dawała obraz w "lustrzanym odbiciu".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było. jak dotąd do 30 tys. km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
[l/100km]