Silnik
: tryb serwisowy inicjuje się przyapdkowo - dla 60 tys przebiegu kilkukrotnie
5,0
Całokształt
Planowałem zakup 195 km wersji ale po pierwsze w chwili decyzji nie było dostępnych aut z manualną skrzynią i silnikiem 195 km ( zmiana gamy silnikowej i zawieszenie zamówień ) a po drugie 195 km jest dużo głośniejsza w środku - co dwie turbiny to dwie turbiny - coś za coś. Pozytywne zaskoczenie spalaniem, cena atrakcyjna biorąc pod uwagę wyposażenie - auto konkurencji niestety albo droższe w zakupie albo zdecydowanie droższe w serwisie ( koszt pełnej obsługi w ramach leasingu ). Zdecydowanie większa dopuszczalna maksymalna wartość wykupu auta po okresie najmu - co wpływa na zmniejszenie kosztów miesięcznych najmu.Jeśłi ktoś nie chce odkupować auta po okresie najmu - najlepsza fiansowo opcja - koszt najmu wraz z serwisem na poziomie 1600-1700 zł ( brutto ) miesięcznie z wykupem 50% i przedpłatą 20%. Peugeot 508 droższy w najmie zew względu na wartość maks wykupu - Mazda 6 droższa wejściowo i choć ładniejsza , diesle nie mają najlepszej pracy. Ford drogi w zakupie trudno skonfigurować , koszt dodatków wysoki.
Wrażenia
5,0
Silnik
spalanie dynamika wzorowo biorąc pod uwagę masę pojazdu.
5,0
Skrzynia biegów
brak zastrzerzeń
5,0
Układ jezdny
podobnie jak poprzednia wersja - doskonale , zawieszenie nieco bardziej miękkie niż poprzednio , bardziej komfortowe - trzymanie drogi bez zarzutu, trakcja wzorowa.
Komfort
4,0
Widoczność
masywne słupki tylne i mała relatywnie szyba
4,0
Ergonomia
trochę męczący sposób zmiany temperatury wnętrza, pad z dotykowym czujnikiem w praktyce niestosowany - szkoda pieniędzy - gadżet
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu z zastrzeżeniem zmiany temperatury - dotykowe przełączniki zdecydowanie gorsze os obrotowych
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutu , mały bagażnik przez masywną klapę ze skosem, cięzko sięgnąć po przedmioty znajdujące się w głębi bagażnika
4,0
Wyciszenie
Jest ok , zdecydowanie ciszej niż w wersji 195 km
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie o 1 l mniejsze niż poprzednia wersja ( 160 km ) 2011, dynamika taka sama, prowadzenie bez zarzutu, jeżdżę dość dynamicznie ale bez szaleństwa - raczej szybciej poza miastem.Na autostradzie niemcy - przy prędkości 150 spalanie 7.5, powyżej idzie w górę - dla 180 ok 8 - 8,4 L. W mieście przy oszczędnej jeździe - ok 7,2. Średnia za 6- tys km 60%miatso/40% trasa 7.2 L. Uważam wynik za przyzwoity biorąc pod uwagę dużą masę pojazdu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę nie ma samochodu z takim wyposażeniem, wysokie rabaty dla zakupu auta do firmy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mankament - raz na jakiś czas po mocniejszym depnięciu i próbie powtórzenia potrafi wejść w tryb serwisowy - brak mocy - trzeba się zatrzymać i wyłączyć zapłon - reset usuwa problem.Podobno miał się zapalać wskaźnik wypalania filtra DPF - mnie ani razu nie zaświecił - w poprzedniej wersji też nie było ale trzy razy musiałem wymieniać olej po przerwanym trybie wypalania. W nowej wersji nigdy się to jeszcze nie zdarzyło - wniosek - poprawiony algorytm procesu spalania - na korzyść - tryb serwisowy trochę męczący - może sprawić kłopot podczas wyprzedzania. Serwis nie wie jak sobie z tym poradzić - nie widzieli jeszcze takiego komunikatu: Pojazd wkrótce... ( dalej nie ma tekstu i wkrótce nigdy nie nadeszło , zawsze trzeba wyłączyć zapłon żeby zresetować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW
[l/100km]