Ocena kierowcy - Opel Grandland/Grandland X SUV Facelifting
Paweł,
8 miesięcy temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Zdziwiłem się jak dobrze i kulturalnie daje sobie radę z tym autem, bawiąc się trybami jazdy można jeszcze zejść ze spalaniem.
5,0
Całokształt
Samochód kupiony z potrzeby chwili /potrzebny był szybko nowy/ dostępny od ręki w bardzo dobrej cenie, z bardzo dobrym wyposażeniem. Powiem tak nabieram przekonania do tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem mocno zdziwiony że taki mały silnik tak dobrze daje sobie radę z tak dużym nadwoziem, 4 osoby na narty do Włoch z "trumną" na dachu, pełnym bagażnikiem i auto nie było zawalidrogą. Jedna osoba jeździ doskonale i jest to moc wystarczająca, zresztą nie jest to pojazd do wyścigów, na tempomacie ustawione 135-140 km/h i z trasy 2800 km spalanie 8l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Automat 8 biegowy i doskonale pasuje do tego silnika
5,0
Układ jezdny
Sprężysty i komfortowy typowy Opel
5,0
Karoseria
Mnie się podoba
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie, słaba rozdzielczość kamery tylnej poza tym wszystko OK.
4,0
Ergonomia
Poprzednio Skoda Karoq więc simply clever tu niestety Opel odstaje pod względem ilości schowków, głębokości kieszeni w drzwiach czy wyposażenia bagażnika w haczyki czy schowki, tylko jedno gniazdo USB z przodu z tyłu brak zarówno USB jak i gniazda do zapalniczki ni i brak autohold.
Na plus doskonałe fotele EGR, przejrzyste, proste i czytelne cyfrowe zegary, doskonale pracujący tempomat adaptacyjny, niezłe nagłośnienie i najważniejsze doskonałe światła LED IntelliLux Opel z funkcją wycinania przy jeździe na długich- są boskie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, fotele i kierownica grzeje jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok bardzo wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Ok przy szybszym przyśpieszaniu słychać tylko mruczenie trzycylindrowca - ale fajnie brzmi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie mówić dopiero 5 tys. km
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry-za maksymalnie wyposażone auto daliśmy 125 tys. zł, co przebija nowego Karoqa o 25 tys. a Atece o 15 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW
[l/100km]