Silnik
: Dobre przyspieszenie jak na tak mały silnik i na tak duży samochód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: awaria pompy wtryskowej, nie można uruchomić silnika
Inne
: awaria zaworu EGR brak przyspieszenia, prędk. max. 85km/h
Układ hamulcowy
: zapiekanie się cylinderków
2,0
Całokształt
Jeśli szukasz dobrej terenówki daj sobie spokój z fronterą. Nisko zawieszone nadwozie oraz niesamowicie awaryjny silnik diesla dyskwalifikują ten model. Do miasta też się raczej nie nadaje wielkie gabaryty,kiepska widoczność i wyższe spalanie od przeciętnych aut osobowych. Nie polecam tego auta nikomu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dość głośno, ale za to ma dobre przyspieszenie jak na tak duże auto.
4,0
Skrzynia biegów
Dźwignia zmiany biegów chodzi trochę ciężko, ale precyzyjnie i bez żadnych zgrzytów.
2,0
Układ jezdny
Układ jezdny sprawuje się średnio. Mimo tego, że auto jest bezwypadkowe trudno ustawić zbieżność. Stosunkowo często trzeba wymieniać sworznie i końcówki drążków kierowniczych, jednak tak to już jest jak się jeździ głównie w terenie. Pojawiają się też luzy w łożyskach przednich kół. Dodam też że auto jest nisko zawieszone.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba, można wybaczyć koło zapasowe na tylnych drzwiach, bo taki już urok terenówek. Natomiast małe lusterka boczne to spory minus.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tak jak powinno być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima słabo chłodzi latem, a zimą trzeba długo czekać aż zacznie lecieć ciepłe powietrze.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca pod każdym względem. Na szerokość i wysokość tyle co w samochodzie średniej klasy, powinno być trochę lepiej.
3,0
Wyciszenie
Słychać szum powietrza, toczenie się szerokich opon i silnik, ale w dużych autach już tak jest.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie, lecz ceny napraw powalają. Dla przykładu nowa pompa wtryskowa ok. 8 000zł, na szczęście można zregenerować za 2,5tys.
1,0
Stosunek jakość/cena
Cena wydaje się atrakcyjna w porównaniu z terenówkami Nissana czy Toyoty. Jednak to co zaoszczędzisz przy zakupie zaraz wyłożysz w naprawy, które są kosztowne. A i tak Opel nie wytrzyma nawet połowy tego przebiegu, co któryś z Japończyków.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza się zablokowanie przednich hamulców winne temu są cylinderki. Drzwi bagażnika też długo nie wytrzymają. Silnik bierze duże ilości oleju silnikowego.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu powyżej 100 000km normalne są w tym modelu awarie pomp wtryskowych, zaworu EGR i wszechobecnej elektroniki.Deska rozdzielcza świeci się wtedy jak choinka na Boże Narodzenie. Przy -10 st.C odpalenie silnika graniczy z cudem. Nie pomoże nawet sprawny akumulator.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI 115KM 85kW
[l/100km]