Układ elektryczny
: uszkodzenie elektroniki zegarów deski
Przeniesienie napędu
: łożysko koła tylengo
4,0
Całokształt
Decydując się na to auto trzeba zdać sobie sprawę z jego niedomagań i zalet. To nie auto do luksusowej jazdy po autostradach czy gibania się po mieście. Jeśli na to liczysz odpuść nie dla ciebie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wręcz doskonały. Dobrze użytkowany, serwisowany cieszy latami bez awarii. Piękne 3,2V6 choć bez brzmienia. Ewentualne awarie wynikające głownie przez niedbałość będą kosztować. Notoryczny problem z częściami czasem podstawowymi jak termostat czy rozrząd.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze użytkowany, serwisowany cieszy latami bez awarii. Problem jak trafimy na zmęczony zaniedbamy egzoplazm. Awarie najczęstsza to ślizg drugiego, trzeciego biegu, puchnięcie gumowych węży z olejem po latach użytkowania. Awarie główni przez katowanie skrzyni brakiem serwisowania.
5,0
Układ jezdny
Kompromis między trwałością wygodą i niezawodnością auta terenowego. Ogólnie nie doskwierają większe awarie na asfalcie :) Zaskakuje luksusem na drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
No cóż jak kawał kostki widoczność dokonała. Wygodne duże wręcz ogromne lusterka. Siedzenie kilka cm nad innymi też daje sporą przewagę widoczności.
5,0
Ergonomia
Wnętrze zaprojektowane przez Opla niestety nie grzeszy atrakcyjnym wyglądem ale zaskakuje doskonałą ergonomia i wygodą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie daje max bo w ekstremalnych warunkach chłodu czy upału nawiewy są moim zdaniem za małe i efekt schłodzenia czy zagrzanie wnętrza na tylnej kanapie wymaga czasu. Jednak niema tragedii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu niema o czym mówić auto ma rynek amerykański. Wygodne fotele przednie. Obszerna kanapa tylna i zapasem na nogi i walizkę przed nimi :)
4,0
Wyciszenie
Z siliniem 3,2v6 niema co marudzić jest cicho o do 80-90km/h. Powyżej 100km/h zaczyna przeszkadzać opływające powietrze. Nie jest to kształt strzały tyko raczej kiosku wiec nie dziwota.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętna ale w tej klasie niema źle. Ładujesz LPG masz cym jechać płacisz no cóż zawsze mniej niż za PB.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na pierwsze auto codzienne terenowe idealne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niema większych problemów. Raz w roku serwis i jakieś tam drobiazgi przy okazji odwiedzenia mechanika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wspominania skrzynia biegów, łożysko koła, problemy z elektroniką (śniedzieją różne końcówki), awaria elektroniki deski rozdzielczej (zegary)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 205KM 151kW
[l/100km]