Przeniesienie napędu
: Frajda z jazdy 4x4 po szutrach, pakowność i nietuzinkowość lat 90-tych niema takiego drugiego auta co nie znaczy że niema lepszych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: fabryczna wada licznika pada zasilanie licznik waruje naprawa 350zł
Karoseria
: kilka ognisk rdzy ale nie tak dokuczliwe jak w wersji A
5,0
Całokształt
Jeśli kogoś ciągnie do lasu na łąkę czy szutry polecam daje frajdę poczucie wolności i satysfakcję z użytkowania terenówki. Niestety pasja wciąga :) Autko naprawdę godne uwagi mimo swojej nieudanej rynkowej premiery w przeszłości. Zdecydowanie coś więcej niż SUV.
Wrażenia
4,0
Silnik
bez zastrzeżeń. Jednostka 6-cio cylindrowa pracuje równo i cicho. Po dodaniu gazy słychać odgłos jednostki dość rasowej. Problem stanowi zamówienie część często trzy te same części innych producentów maja spore różnice. Więc trzeba je porównywać z tymi które mamy w aucie czasem to dość uciążliwe. Serwisowanie jednostki jest w kosztach do akceptanci jak zwykłego osobowego auta. Ceny nietypowych podzespołów dość drogie ale to jak mamy pechowe naprawy. W aucie pada często WISKO (przedni wiatrak) po 200tys. Ciężko do zdobyć cena około 450-500zł
4,0
Skrzynia biegów
Raczej niemożna narzekać. Biegi przerzuca sprawnie szybko bez szarpania. Jazda daje przyjemność. Problem w tym że skrzynia nie znosi ostrej jazdy przy jednostce 3,2. Moc silnika wykańcza skrzynię między 200-250tys. Regenerowana 2000zł + 1000zł oleje filtry robocizna.
4,0
Układ jezdny
Wielkie koła całe ma 30"-31", mocne zawieszenie raczej dobrze znosi nasze drogi. Bardzo duży komfort jazdy po dziurach. Słaba strona to hamulce są sprawne jednak szybko zużywają się kocki ze względu na 2Tony auta i silnik 3,2 dający szybko rozruszać kolosa do 100km/h. Jazda z głową eliminuje ten problem.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała do przodu i na boki. Wielkie lusterka są rewelacyjne jak w busie. Widok do tyły adekwatnie przypomina nam że to terenówka. Tylne koło na klapie skutecznie nam to uświadamia jednak po to kupiliśmy te auto. Trzeba zdać sobie z tego sprawę czym jeździmy.
4,0
Ergonomia
Środek jak w niemieckim oplu. Bez wytrysków i zachwytów. jak w latach 90 czyli czarny wszystko pod ręką proste i bez zastrzeżeń. Jak na terenówka auto wewnątrz bardziej cywilizowane od konkurencji i bliższe osobówka niż traktorowi. Materiały dobrze znoszą eksploatację. Gorzej z fotelami wycierają się szybko przy 160tys ale zadbane egzemplarze znoszą to lepiej. Jeśli mamy skórę to zadbana po 200tys. jest w przyzwoitym stanie da się też ją łatwo zregenerować i odświeżyć czego nie uczynisz w welurem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej OK. Słabo mają się pasażerowie ale przeżyją. Auto jest wielkie w środku i schłodzenie klimą tyłu czy nagrzanie w mega ekstremalnych warunkach jest wyzwaniem dla układy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny minus to że po zamknięciu drzwi ciężko ustawić fotel kierowcy, ciężki wtedy dostępu do pokrętła bocznego. Po za tym masz miejsca ile chcesz. Pasażerowie z tyły w wersji LONG mają więcej niż luksus. Spokojnie postawią torbę przed swoimi nogami. W wersji SPORT nie polecam zasiadać jako pasaże to raczej awaryjne miejsce dla pasażera.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre przy silnikach benzynowych. Jednostki 3,2l praktycznie nie słychać przy spokojnej jeździe. 205kM daje o sobie znać przy przyspieszaniu lub powyżej 120km/h ale to już jest przyjemność nie minus. Właściciele diesla mają gorzej traktorek słychać dość wyraźnie ale jak ktoś lubi nie będzie zawiedziony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 3,2L, 205 koników chce jeść i domaga się dość wyraźnie. W terenie pali tyle ile wlejesz :) Bez LPG to porażka. Zakładasz butlę 90L wejdzie do niej jakieś 72L LPG i 380-440km na butli przejedzie. Nie jest to demon zasięgu ale coś za coś. Butla pod autem jest możliwa ale wymaga sporo pracy by wpakować tam 60L większa 120-150L wewnątrz wejdzie ale się już nie spakujesz za bardzo. Ja polecam 90L + sztywna płyta zamiast rolety zwiększy to przestrzeń załadunkową.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niema lepszej terenówki w stosunku ceny/jakoś/utrzymanie i to co oferuje. Jest wiele aut 4x4 do wyboru. Każde ma swoje wady i zalety. Frontera także ma wady i zalety. Musisz być świadom czego oczekujesz a co oferuje auto. Znośne koszty eksploatacji, właściwości terenowe na umiarkowanym poziomie, niezłe warunki drogowe, pakowność, rozmiary nieprzesadzone do akceptacji w mieście (parkowanie) i atrakcyjny wygląd auta 4x4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wpakujesz solidnie w remonty używanego autka na początku i dbasz o serwisy powinien byś OK. Auto w opinio wielu uchodzi za niezawodne w przypadku zadbanych aut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiatrak Wisko usterka niezależna poprostu zużycie regeneracja możliwa za 50-80zł lub używka 450-500zł, łożyska w kołach 70-140zł, gumy stabilizatorów 120zł lub owijka z kawałka dętki załatwia problem, pada automatyczna skrzynie jeśli była katowana jako wyścigówka do palenia gumy 3000zł regenerowana z wymianą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 205KM 151kW
[l/100km]