Jeździłem tym samochodem 4 lata. Pracowałem jako dziennikarz i jeździłem nim po połowie Europy. Zrobiłem nim 80 tys, z czego 60 tys. na LPG. Auto bardzo dobre w teren, bardzo praktyczne, ale KOSZMARNIE awaryjne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaba kultura pracy. Awarie układu chodzenia, 3 pompy wody padły, wymiana chłodnicy. Stosunkowo niskie spalanie. Średnio 11 Pb lub 13,5 LPG na STAG 3.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK, wysoko oceniam blokady dyferencjału, aż dwie.
4,0
Układ jezdny
Jak na miękką 2 tonową terenówkę zawieszenie OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Przestronnie, miękko.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą długo nagrzewa wnętrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnia ilość miejsca dla kierowcy, ale 5 osób + 5 par nart na dachu i pełny bagażnik, można jechać wszędzie.
2,0
Wyciszenie
Jest głośno, słaba aerodynamika, powyżej 130 km/h mocno męczy
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Katastrofalna częstotliwość i koszty napraw. Wiele cześci trzeba wymieniać co rok lub 2 lata.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chcesz opla, to dostaniesz opla.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sworznie,amortyzatory, przekładnia kierownicza, nie, nie chce mi się wymieniać.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koszt napraw wynosił około 5 tys. zł na rok, plus normalna eksploatacja typu oleje, opony klocki.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]