Nie jest to najmocniejszy silnik, ale wystarcza dla zupełnie komfortowej jazdy na trasie i w lekkim terenie. Auto z racji swojej masy przyspiesza wyjątkowo słabo, ale rozpędzone, potrafi ciągnąć bardzo dzielnie.
Warto zaznaczyć że obciążenie praktycznie nie ma wpływu moc silnika Frotki. Ciągnie równie dzielnie. :)
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest tak doskonała, że po miewam czasem problem z parkowaniem małych niskich kompaktowych aut, bo przez niewielkie szybki \"nic nie widzę\" :)
Początkowo drażnić może koło zapasowe na tylnej szybie - ale po chwili okazuje się że tak naprawdę nic nie zasłania. Na dodatek ogromne lusterka bardzo pomagają przy manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest jest wręcz doskonała i błyskawicznie chłodzi / nagrzewa całe autko.
Warto też zaznaczyć że wentylacja jest rozmieszczona bardzo sensownie, zaś po włączeniu klimy odparowanie przedniej szyby trwa 3-5 sekund(!).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze bardzo wygodne do podróży, a ilość miejsca zadowoli nawet najwybredniejszych ;)
Nieco przeszkadza bardzo wysoka podłoga z tyłu. Dla wielu osób bywa to raczej nietypowa pozycja siedzenia (choć na szczęście miejsca na nogi zawsze jest dosyć).
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duże auto silnik 2,2 jest bardzo oszczędny. Ceny napraw są na szczęście niewygórowane szczególnie jak na SUVa. Mając fachowego mechanika, można utrzymać Fronterę na chodzie (i w dobrym zdrowiu) całkiem niewielkim kosztem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]