Ocena kierowcy - Opel Crossland/Crossland X Crossover
Auto2017,
4 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 110KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
21 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
1,93
55% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
1,0
Całokształt
Kupiłem to auto bezpośrednio od salonu Opla, byli jedynymi właścicielami z przebiegiem ok. 13 tyś. Po zakupie zacząłem odkrywać że te auto ma więcej wad jak zalet. Albo trafiłem na wadliwy egzemplarz albo tak mają te auta. Samochód w bogatym zestawieniu wersja 1.2 Turbo 110 KM Start/Stop Elite, karoseria w dwóch kolorach na felgach 17cali. Pomiędzy 2018r a 2020 przejechałem ok. 8 tyś. Więc jeżdżę tym autem bardzo rzadko ponieważ jest to nie jedyne auto które posiadam. Auto jest regularnie serwisowane w ASO tam gdzie zostało zakupione. Niestety na serwisach standardowych nigdy się nie kończyło. Między innymi zaczęło coś skrzypieć przy skręcie kierownicą a na trasie ściągało auto w prawo, skrzypienie było ewidentnie słyszalne ale serwis nie widział początkowo problemu, doszło do tego drżenie kierownicy przy hamowaniu, próbowano mi wmówić że tak mają te auta. Moja uparta natura drążyła temat ponieważ nie dawało mi to i inne rzeczy spokoju. Doradcy serwisowi i szef serwisu zbywał mnie przy każdej kolejnej próbie zgłoszenia listy problemów z autem, mimo to że mam gwarancję przedłużoną do 5 lat "OPEL FLEXCARE" nikt nie pozwała mi skorzystać z tej gwarancji, do momentu kiedy sprawa trafiła bezpośredni do Pani prezes tego salonu. Nagle serwisanci odzyskali słuch. Na początek wymienili tarcze przednie, wyeliminowało to drżenie kierownicy przy hamowaniu, następna wymiana to lewe łożysko nie koła tylko któreś od kolumny. Nic to nie wniosło. Ale serwisanci twierdził że jest ok i nie widzieli problem do momentu jak na jazdę próbną zaprosiłem Panią Prezes okazało się że jednak dalej jest problem i ewidentnie słyszalny. Wymienione kolejne części zawieszenia które nic nie wnosiły. Po wymianie praktycznie całego zawieszenia z kolumną problem skrzypienia i ściągania ustąpił więc widocznie trafiono na wadliwą część ale nikt nie wiedział co konkretnie było przyczyną tego problemu. Prawie rok szarpania się z serwisem aby coś zrobili. Dalej nie rozwiązano problemu głośnej klimatyzacji, wyjącej skrzyni biegów na trzecim biegu który wchodzi beznadziejnie, ale serwis nie widzi problemu. A w tym roku 2020 doszedł bieg wsteczny który wchodzi ciężko albo wcale, dopiero jak wbiję jakiś inny bieg i ponownie wsteczny, problem nie za każdym razem występuje . Na przeglądzie 25 czerwca zgłosiłem ponownie problemy które nie zostały rozwiązane ale serwis nadal nie widzi problemu. Jak usłyszałem że w aucie jest do wymiany pasek zębaty oprzyrządowania z napinaczem i tarcze hamulcowe tylne z klockami to mnie podniosło do góry. Jakim cudem pasek i napinacz jest do wymiany jak auto ma przejechane 21 tyś a producent zaleca wymianę albo przy przebiegu 100 tyś albo jak auto osiągnie 6 lat. To samo tarcze hamulcowe na tylnej osi wytrzymują chyba więcej jak 20 tyś. Zaproponowano mi naprawę paska, napinacza, tarcz, klocków w kwocie ok. 1500 zł. Znowu musiałem pofatygować się do Pani prezes. Czekam na informacje co dalej. Mam wrażenie że części w tym aucie są z papieru. Jestem w szoku że auto ma przejechane 21tyś a dzieje się taki cyrk. Nie wspomnę już o postawie serwisu ASO który jest skandaliczny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Głośny, klekoczący dźwięk, serwis twierdzi że to zaleta trzech cylindrów.
1,0
Skrzynia biegów
Wyje, biegi wchodzą fatalnie, trzeci i wsteczny. Długi skok biegów.
1,0
Układ jezdny
Totalna porażka, ściąga, hałasuje przy skręcie. Nie stabilny. Wcale nie czuje się tego auta.
4,0
Karoseria
Chyba jedyna rzecz na plus. W połączeniu dwóch kolorów bardzo ładnie wygląda.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba w zakrętach w przedniej części zasłania słupek widoczność na tyle że jest dyskomfort.
2,0
Ergonomia
Bardzo słabo, co powoduje że auto prowadzi się bardzo nie pewnie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wyje strasznie. Pracuje czasami głośniej jak silnik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Środek to druga rzecz w tym aucie którą można pochwalić na plus
2,0
Wyciszenie
Auto średnio wyciszone ale to chyba nic dziwnego przy tej klasie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam wrażenie że po zakończeniu gwarancji to może być skarbonka bez dna.
1,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj wiem że za te pieniądze można kupić sporo więcej u innych marek.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wrażenie że te auto jak będzie miało przejechane 100 tyś to będzie do katastrofą
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mogą wystąpić usterki zawieszenia, skrzyni biegów, turbiny, i silnika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 110KM 82kW
[l/100km]