Ocena kierowcy - Opel Crossland/Crossland X Crossover
Michał,
6 lat temu
Silnik 1.2 Turbo 110KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Miłe zaskoczenie. Po trzycylindrowcu nie spodziewanym się takich osiągów. Przy przyspieszeniu wątków nie przeszkadza, a wręcz jest przyjemny dla ucha.
5,0
Całokształt
Zgrabny, ładny, nowoczesny samochód. W mieście zaskakuje niskim apetytem na benzynę. W trasie również przyjemny, gdzie francuski, doladowany Puretech pozwala na sprawne wyprzedzanie i pokonywanie kilometrów. Wyciszenie wnętrza na dobrym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajnie się wkręca i przy tym brzmi. Wydawałoby się, że 1.2 i 110KM to trochę mało, ale niska masa pojazdu sprawia, że jazda jest przyjemna i bezproblemowa jeżeli chodzi o przyspieszanie.
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka, trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Spoko się prowadzi, w zakrętach nie buja się na boki
5,0
Karoseria
Atrakcyjny wygląd. Chromowana listwa w wersji Elite dodaje elegancji. Wstawki na zderzakach też na plus. Tylne, wysoko umieszczone lampy mają zadziorny oplowski wyglad. Z przodu dzienne LEDy w ksztalcie rowniez charakterystycznym dla nowszych opli, zintegrowane z reflektorami dodają pazura.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu I na boki super. Z tylu małe szybki, ale taki urok dzisiejszych aut.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Intuicyjna obsługa wszelkich układów. Bez zbędnych udziwnień, pomimo, że to samochód trochę francuski.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nieco głośna praca wentylatora. Skutecznie grzeje i chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę jest nieźle. Bliźniacza mokka oferuje znacznie mniej miejsca dla pasażerów z tyłu.
4,0
Wyciszenie
W srodku cicho do ok. 140 km/h. Wyciszenie zawieszenia na poprzecznych nierównościach mogłoby zostać nieco poprawione.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko cokolwiek powiedzieć poza spalaniem po 6 tyś. km, które u mnie średnio oscyluje wokół 6 litrów na setkę. Tak więc jest tanio. Serwis w ASI po pierwszym roku 499 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z fajnym wyposażeniem do tanich nie należy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bezproblemowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 110KM 82kW
[l/100km]