Ocena kierowcy - Opel Crossland/Crossland X Crossover
Rad,
7 lat temu
Silnik 1.2 Turbo 110KM 82kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pamiętajmy że to segment B ! i to jest punktem odniesienia do ogólnej oceny i ocen w poszczególnych katergoriach.
Samochód wygląda naprawdę dobrze.
Nie ma opcji z napędem na tył (Mokka) dzięki czemu konstrukcyjnie jest miejsce na duży jak na ten typ auta bagażnik (większy niż w mokka i chyba większy niż u większości konkurencji).
Pomimo twardych plastików wiem że doświadczenia z Oplem że nie będą wszystkie skrzypiały po 100 tys. (jak w mojej octavii II).
Dość twarde zawieszenie.
(spalanie zmyśliłem - za krótko jeżdżę)
Wrażenia
4,0
Silnik
W 110KM lekkie wibracje przy ruszaniu (3 cylindry). W 130 KM podobno problemu nie ma (jakiś dodatkowe lepsze wyważenie w silniku)
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok skrzyni - podłokietnik przestaje spełniać przez to swoją rolę. Wteczny w miejscu 6ki - nie jest to klasyczne rozwiązanie Opla. (w 130 KM jest bieg więcej)
5,0
Układ jezdny
Miękki przy niskich prędkościach - usztywnia się przy wyższych. Brawo.
Komfort
4,0
Widoczność
cóż, takie sie dzisiaj robi samochody... zapomnijmy o perfekcyjnej widoczności
4,0
Ergonomia
Długi skok skrzyni. To prowadzi z kolei do ograniczenia ergonomii podłokietnika. Manetki mogłyby być bliżej kierownicy. Dobrze wyprofilowane lędźwia (pomimo braku regulacji).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dowiemy się za kilka lat
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dowiemy się za kilka lat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dowiemy się za kilka lat
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 110KM 82kW
[l/100km]