Ocena kierowcy - Opel Crossland/Crossland X Crossover
Waldemar S,
4 lata temu
Silnik 1.2 LPG 81KM 60kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
41 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,64
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Opel Crossland 1,2 z fabrycznym LPG, rocznik 2018 ,80 KM, wolnossący bez turbiny, na pierwszy rzut oka ładnie się reprezentuje, choć to jest dobry kamuflaż. Myślałem, że kupując takie autko , będę zadowolony i że myśl techniczna niemiecko - francuska będzie wyprzedzała epokę z 20 lat temu. Salony Opla biją się o klienta z sztucznym uśmiechem jakie to cacko mają i niestety dajemy się na to łapać. Po pierwsze- to żadne auto rodzinne i trudno mi uwierzyć, że Crossland X zastąpi taką Opla Merivę, Renault Scenic itp. Silnik głośno pracuje i chodzi jak kosiarka do trawy. Ruszając z miejsca potrafi nagle zgasnąć jakby był za słaby i jest to wkurzające i niebezpieczne. Prawdopodobnie silnik jakby chwilowo traci moc przy ruszaniu. Widoczność kiepska po bokach na skrzyżowaniach, bo takie są belki boczne. Bagażnik z butlą LPG jest malutki jak w Maluchu 126p lub wTico , podniesiony z powodu butli w miejscu koła zapasowego. Ponadto nie wsadzisz typowej walizki bagażowej na stojąco ,bo półka górna obniża się na swojej osi tak jak pokrywa z typowego kubła na śmieci. To co dasz na górną półkę to ci zleci do bagażnika z drugiej strony. Objechałem pod tym względem inne salony innych marek i takiej dziadowskiej myśli technicznej nie spotkałem jak w Crosslandzie X. Nawet Dacia ma lepsze tego typu rozwiązania! Ponadto siedzenia tylne nie składają się na równo z bagażnikiem, tylne siedzenie środkowe nie ma nawet zagłówka, kierownica niby wielofunkcyjna, ale z wystającymi przełącznikami co zdarza się niechcąca coś włączać, gdy się o to zahaczy. To jest na minus tej kierownicy. Mała ilość schowków, (Scenic II 2003r ma 22 schowki) ani pod siedzenieniami , ani pod nogami. Pasy bezpieczeństwa u kierowcy mają za nisko uchwyty mocujące i trzeba sobie pomagać dwoma rękami, gdzie w innych modelach innych marek tego nie doświadczysz. Przy otwartych oknach bocznych drzwi, kierowca ma problemy z bramkami parkingowymi i opłatami, chyba, ze ma 220 cm wzrostu i wysokie pachy. Wlew paliwa jest po tej samej stronie co kierowca ( O głupoto!) co blokuje otwieranie drzwi kierowcy przy dystrybutorach chronionymi poręczami metalowymi. Nakładki progowe są tak cienkie, że nie chronią progu przed zniszczeniem i zdarciem lakieru. Obejrzałem spód Opla Crosslanda 2018 i tyle rdzy nie widziałem nawet w moim 17 letnim Renault Scenic II. Tragedia! Co do haka to zamontowałem oryginalny oplowski w innej firmie i zaoszczędziłem 1000 zł, lecz odblokowanie świateł z gniazda tylko w serwisie Opla za 170 zł. Makabra! Dużo plastyku i nawet klapa tylna trzaska głośno jakby wszystko było luźne. Opla już raczej nie kupię i nie dziwię się innym. Podejrzewam, że moja opinia będzie i tak wycofana.
Wrażenia
2,0
Silnik
Typowa trzycylindrowa kosiarka
2,0
Skrzynia biegów
Dwójka nie wchodzi płynnie
2,0
Układ jezdny
Boczne silne przechyły. Wrażliwa kierownica i czuła na skręty.
2,0
Karoseria
Spód po roku używania rdzewieje za mocno i nadmiernie.Szok!
Komfort
2,0
Widoczność
Belka boczna jak w Meriwie bardzo zasłania na boki.
2,0
Ergonomia
Szyby za wysokie z boku kierowcy. Przełaczniki na kierownicy wielofunkcyjnej wystające i zahaczają .Podłokietnik nadmiernie przeszkadza zaciągnąć hamulec ręczny.Elektryczny jak w Scenicu II byłby lepszym rozwiązaniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie niedostateczne. Silnik chodzi jak traktorek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny silnik z fabrycznym LPG to na plus co do utrzymania
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena zawyżona do jakości wykonania
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 LPG 81KM 60kW
[l/100km]