Samochód zakupiłem jako nowy z wyprzedaży rocznika 2017; nic się nie psuło przez niecały rok, gdy go użytkowałem. Przeznaczony był głównie do poruszania się w trybie miejskim i dojazdy do pracy miasto / trasa 50/50. W zupełności spełniał moje oczekiwania, dosyć dynamiczny, niezbyt głośny i zwinny w ruchu miejskim. I to zużycie paliwa rzędu 7,5 l gazu na 100 km. Psychicznie odpoczywasz na stacji paliw, zwłaszcza gdy w 2018 gaz kosztował ok. 2 zł za litr.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zupełnie wystarczający do ruchu miejskiego, w trasie też daje radę, 90 KM, w miarę lekki samochód, jest OK. Szybko się nagrzewa, na gaz przełączał się w chłodne poranki po 1 minucie. Nie jest to jakieś uturbione 0,9; czuć, że moc idzie z pojemności, jest dosyć elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6 bieg, ale chyba wtedy nie oferowali.
5,0
Układ jezdny
Kompromis między sztywnością a komfortem. Na pewno nie jest to auto sportowe, ale w zakrętach lusterkami się nie podpierał :)
5,0
Karoseria
W tej klasie aut jeden z większych. Wystarczająco przestronnie, cztery osoby mogą wygodnie jechać. W 5 osób nie sprawdzałem. Bagażnik do codziennego użytku wystarcza, można złożyć siedzenia tylne, to coś większego też się przewiezie.
Komfort
4,0
Widoczność
Faktycznie, trochę te słupki A zasłaniają widok na boki, trzeba się przyzwyczaić. Co do reszty OK, czujników parkowania nie miałem, mnie to nie przeszkadzało.
5,0
Ergonomia
Bez udziwnień, wsiadasz i wiesz co do czego służy. Fotele z przodu na tyle sprężyste, że po 200-300 km plecy i d... nie bolą. Dłuższych tras nie robiłem. Z tyłu nie oceniam, bo nie siedziałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato chłodno, klima działa bez zarzutu. W zimie ciepło. Brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
A to już w punkcie Karoseria skomentowałem - bez uwag.
4,0
Wyciszenie
Nieźle jak na tę klasę auta. Fakt, przy większych prędkościach bardziej słychać silnik i szum wiatru, tak powyżej 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeden z najtańszych samochodów w kontekście utrzymania jakie miałem. Lejesz gaz i jeździsz. I jakieś 5-10 l benzyny raz na pół roku. Chyba taniej wychodzi niż jazda hybrydą. Ja miałem nowy samochód, więc się nie psuł, to nie było na to wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na początku 2018 r. samochód z wyprzedaży rocznika 2017 kosztował 45 tys PLN. To był chyba najtańszy z fabrycznym LPG dostępny wtedy na rynku. Teraz w 2022 o takich cenach możemy pomarzyć. Za tę cenę bardzo fajne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Święty spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW
[l/100km]