Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa E Hatchback 5d

Piciu, 2 lata temu
Silnik 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Corsa E Hatchback 5d 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy, bezawaryjny i ekonomiczny.
5,0
Całokształt
Samochód zakupiłem jako nowy z wyprzedaży rocznika 2017; nic się nie psuło przez niecały rok, gdy go użytkowałem. Przeznaczony był głównie do poruszania się w trybie miejskim i dojazdy do pracy miasto / trasa 50/50. W zupełności spełniał moje oczekiwania, dosyć dynamiczny, niezbyt głośny i zwinny w ruchu miejskim. I to zużycie paliwa rzędu 7,5 l gazu na 100 km. Psychicznie odpoczywasz na stacji paliw, zwłaszcza gdy w 2018 gaz kosztował ok. 2 zł za litr.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zupełnie wystarczający do ruchu miejskiego, w trasie też daje radę, 90 KM, w miarę lekki samochód, jest OK. Szybko się nagrzewa, na gaz przełączał się w chłodne poranki po 1 minucie. Nie jest to jakieś uturbione 0,9; czuć, że moc idzie z pojemności, jest dosyć elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6 bieg, ale chyba wtedy nie oferowali.
5,0
Układ jezdny
Kompromis między sztywnością a komfortem. Na pewno nie jest to auto sportowe, ale w zakrętach lusterkami się nie podpierał :)
5,0
Karoseria
W tej klasie aut jeden z większych. Wystarczająco przestronnie, cztery osoby mogą wygodnie jechać. W 5 osób nie sprawdzałem. Bagażnik do codziennego użytku wystarcza, można złożyć siedzenia tylne, to coś większego też się przewiezie.
Komfort
4,0
Widoczność
Faktycznie, trochę te słupki A zasłaniają widok na boki, trzeba się przyzwyczaić. Co do reszty OK, czujników parkowania nie miałem, mnie to nie przeszkadzało.
5,0
Ergonomia
Bez udziwnień, wsiadasz i wiesz co do czego służy. Fotele z przodu na tyle sprężyste, że po 200-300 km plecy i d... nie bolą. Dłuższych tras nie robiłem. Z tyłu nie oceniam, bo nie siedziałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato chłodno, klima działa bez zarzutu. W zimie ciepło. Brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
A to już w punkcie Karoseria skomentowałem - bez uwag.
4,0
Wyciszenie
Nieźle jak na tę klasę auta. Fakt, przy większych prędkościach bardziej słychać silnik i szum wiatru, tak powyżej 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeden z najtańszych samochodów w kontekście utrzymania jakie miałem. Lejesz gaz i jeździsz. I jakieś 5-10 l benzyny raz na pół roku. Chyba taniej wychodzi niż jazda hybrydą. Ja miałem nowy samochód, więc się nie psuł, to nie było na to wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na początku 2018 r. samochód z wyprzedaży rocznika 2017 kosztował 45 tys PLN. To był chyba najtańszy z fabrycznym LPG dostępny wtedy na rynku. Teraz w 2022 o takich cenach możemy pomarzyć. Za tę cenę bardzo fajne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Święty spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Corsa E Hatchback 5d 1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,00 zł
7,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Corsa E Hatchback 5d