Karoseria
: Spasowanie elementów karoserii (drzwi)
4,0
Całokształt
Auto było kupowane jako miejskie dla kobiety + okazjonalnie dowożenia do szkoły trójki dosyć wysokich (jedno już 180+) dzieci i w tej roli sprawdza się doskonale. Generalnie w dobrej cenie spore auto z niezłym dającym się lubić wnętrzem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Demonem szybkości nie jest i taki nie miał być. Bardzo cichutko i kulturalnie (równo, fajne brzmienie) chodzi w szczególności w zakresach obrotów które proponuje nam eco-strzałeczka "shift-up". Trochę dziwny dźwięk na niższych obrotach (terkontanie) u mnie dodatkowo wzmocnione było faktem złego przymocowanie wężyka paliwowego, który tłukł się o zaczepkę. Teraz lepiej.
Dosyć dziwny w naszym klimacie i solonych w zimie drogach brak płyty ochronnej pod silnik. Do zamówienia i montażu za rozsądne pieniądze - dlaczego to się składa aż z trzech oddzielnych elementów do zakupu - dół, boki i śruby to tylko księgowi Opla pewnie wiedzą..
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie działa. Precyzyjnie, lewarek dobrze leży w ręce i trafia w biegi. Mały minusik za działanie sprzęgła między pierwszym biegiem a drugim. Ciężko wykonać zmianę bez wyczuwalnego szarpnięcia.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy ma duże wspomagania ale właściwie się zachowuje przy zwiększaniu prędkości (usztywnie się) i auto jedzie prosto i bezpiecznie. Elektycznego jeszcze nie włączyłem bo niema takiej potrzeby. Zawieszenie super jak na takie autko. Całkiem duże opony zwiększają komfort jazdy na prost w mieście. Nie do końca podobają m się balonowate opony Continentala które w przypadku ostrzejszego czy bardziej dynamicznego skrętu "kładą się" jak na moje czucie trochę za bardzo. Dosyć pomysłowy patent z asystentem ruszania pod górę ale przydałaby się jakaś kontrolka że ten system nam zadziała w danym momencie - przy mniejszym wzniesieniu lepiej założyć ze sie nie włączy i przewidzieć to ruszając z ręcznego czy szybko przenosząc nogi z hamulca na gaz. Autko przy hamowaniu pod światłami trochę się buja przód tył - dziwne uczucie ale nie jest denerujące. Autko ma całkiem skuteczne hamulce.
Komfort
5,0
Widoczność
duże przeszklenie, całkiem sporo miejsca przed kierowcą. Mały minusik za odbijający się w szybie kokpit. Całkiem spore lusterka.
4,0
Ergonomia
Jak się już polubi rozkład dźwigni przy kierownicy Opla to jest OK. Trochę za daleko słupek pasów - w niższym ustawieniu pasów trudno do nich sięgnąć lewą ręką.
Brak wieszaczków w bagażniku - można użyć takie do łazienki po drobnej przeróbce ;-) "Korbomatic" na tylnych drzwiach - troche kłopot bo się dzieci przyzwyczaiły, że auto samo domyka okna i mi zostawiają otwarte okna - no ale widziały gały co brały. Troche za nisko umieszczone pokrętła wentylacji. Minus za wyświetlacze w wersji podstawowej - zegarek i temperatura zew przydała by się na wysokości oczu. Jest na dosyć nisko umieszczonym radiu. Ososby niskie jak moja żona (160cm) mogą mieć problem żeby dostać do pedałów i widzieć coś znad kokpitu. W efekcie ustawienie fotela jest wysoko a kierownica dosyć blisko ciała.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu chyba jest mały problem. Klimatyzacja działa OK (mam ręczną) natomiast przewietrzanie w czasie deszczu na teraz nie daje razy przy kilku osobach w środku. Generalnie całkiem fajnie jeździ się z otwartymi oknami - nie urywa głowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tego typu autko chyb bezkonkurencyjna. Z tyłu jest po prostu komfortowo we wszystkich kierunkach. Łatwe wsiadanie i wysiadanie. Mały minusik za miejsce dla lewego kolana u pasażera z przodu. Trochę tu ogranicza kształt kokpitu centralnego. Autko jest chyba dosyć wąskie. Czasem może być problem z uderzaniem w lewą rękę pasażera przy zmianie biegów ale za to sporo miejsca we wnękach drzwi (na ręce) i przez kolanami w drugim rzędzie (wcięcia foteli). Niskie osoby mogą mieć trochę problem ze znalezieniem pozycji za kierownicą (żeby dostać do pedałów i jednocześnie żeby widzieć coś ponad kokpit) plus zagłówki raczej dla osób 170cm+. Trochę dziwne płaskie siedziska - dziwne ale wygodne i trzymają po bokach.
5,0
Wyciszenie
jak na jazdę miejska 60-70 rewelacja. Generalnie jestem zaskoczony że tak cicho jest w aucie. Na razie nic nie stuka anie nie trzeszczy czy piszczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na teraz dosyć tanie przeglądy i małe spalanie (zmierzone około 6,5l w mieście - na prawdę)
5,0
Stosunek jakość/cena
Warte tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jedno mni wkurza tj. spasowanie karoserii. Drzwi odstają albo z dołu albo z góry pomimo kilku prób regulacji w serwisie. Generalnie szczeliny duże i nierówne. Oj ma tu Opel co poprawiać. Fikuśne wcięcia w reflektory są mocowane (ściągane) śrubkami aby nie "wyły" do góry w stosunku do maski silnika. W fabryce u mnie zapomniano o tych śrubkach. Odpadające maskowanie plastikowe śrub pod tylną kanapą. Na razie bez usterek innych. Warto kupić chlapacze - niewielka cena za czystsze auto i tylna szybę. Nie mówiąc o komforcie jadących za nami. Ja dokupiłem i jestem zadowolony - nie mama błota po szyby na drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport 75KM 55kW
[l/100km]