Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa E Hatchback 5d

Wtwgplt, 7 lat temu
Silnik 1.2 Twinport 70KM 51kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Corsa E Hatchback 5d 1.2 Twinport 70KM 51kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo przyjemne, dobrze wykonane wnętrze, wygląda jak w samochodzie dużo droższym. Przyjemna pozycja za kierownicą, wysoka ergonomia.
4,0
Całokształt
Auto ma dopiero dwa miesiące i 1,4 kkm przebiegu więc niewiele można jeszcze sensowanego powiedzieć. Podsumowując w krótkich słowach, to jestem zadowolony z niego. Przyjemnie się prowadzi, wygodna pozycja za kierownicą, dobrze czuje się auto, mnie się podoba, chociaż nigdy nie byłem fanem opla. Po prostu wsiadasz i od razu się czujesz jak w swoim starym aucie. Kupiłem go z wyprzedaży w Oplu i na prawdę można wynegocjować dobre ceny nawet do PLN 6tys. rabatu w stosunku do cennika.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik generalnie to najsłabiej oceniam. 70KM i tylko 115Nm, dodatkowo dość wysoko dostępny. Właściwie trzeba kręcić powyżej 3 tys. obrotów, aby przyśpieszał. Z drugiej strony jak już tak się jeździ, to przyśpieszenie jest całkiem znośne. Nie jestem zawalidrogą i do miasta daje radę (tak do PLN 80km/h całkiem dobrze przyśpiesza). Przy wyższych prędkościach niestety czuć, że brakuje mocy. Silnik troszkę za głośny, zwłaszcza na wolnych obrotach słychać takie stukanie jakby popychacze zaworów.
4,0
Skrzynia biegów
Fajnie dobrane przełożenia, trochę krótkie, ale dzięki temu auto jeździ nawet przy tak słabym silniku. 100Km/h przy 2900 obrotów, przy 140 km/h 4000 obrotów (max. moment obrotowy). Skrzynia troszkę haczy czasami przy przełożeniach i wsteczny dwa razy mi nie wszedł, ale ogólnie jak nie jesteś fajtłapą to dasz radę bez problemu. Lewarek fajny, krótki, ale czuć lekkie drgania, a przy moim poprzednim starym Punto nie było nic czuć.
4,0
Układ jezdny
Nie ma zastrzeżeń, fajnie wybiera nierówności, pracuje cicho, nic nie stuka. Nie próbowałem ostrej jazdy w zakrętach (Zahar na Youtube narzekał na to strasznie). Mnie zawieszenie odpowiada, ani za miękkie, ani za twarde, w sam raz. Jak ktoś oczekuje rewelacyjnego trzymania w zakrętach, to niech sobie kupi jakieś inne auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Na początku trochę nie mogłem go wyczuć z przodu, bo ma ten długi przód (UE każe, aby chronić pieszych), ale teraz już jest ok. Nie ma żadnych czujników parkowania, ale nie mam problemu z parkowaniem. Najważniejsze, że z tyłu normalna szyba i widać przez nią na prawdę sporo, nawet na boki, wiec spokojnie można jeździć do tyłu. Lusterka fajne, duże.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, fajne przyciski w dotyku, przemyślane intuicyjne. Dla mnie super sprawa regulacja przerywanej pracy wycieraczek, chyba z 6 zakresów czasowych - bardzo przydatne. Sterowanie wyświetlaczem z kierunków trochę utrudnione, ale można się przyzwyczaić. Sterowanie radiem z kierownicy oraz tempomatem bardzo dobre, bez odrywania wzroku od drogi. W ogóle opcja z kierownicą skórzana i wielofunkcyjną to super sprawa i tylko za PLN 500 dopłaty. Zachęcam do zamontowania opcjonalnego podłokietnika. Super sprawa, zupełnie inaczej się jeździ, nie męczy się tak człowiek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak jest wydajna klima, bo tylko włączyłem by zobaczyć czy działa, ale ogrzewanie ok. Troszkę problem z parującymi przednimi szybami, jak jest wilgotno, to trzeba jeździć cały czas z włączonym nawiewem (sam pęd powietrza nie wystarcza). To chyba wina małych nawiewów na przednia szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla kierowcy. Mam 190cm i udaje mi się zająć bardzo wygodną pozycję, regulacja kierownicy super. Z tylu cały czas da radę usiąść za mną. W dłuższą drogę nawet dla 4 dorosłych osób da radę, nie jest źle jak na tak małe auto.
3,0
Wyciszenie
Tutaj mam trochę zastrzeżeń do silnika, który głośno pracuje na biegu jałowym (takie stukanie). Przy wyższych obrotach też go trochę słychać, ale nie jest to jakieś wycie. Tak do 100 km/h jest ok, ale później robi się trochę głośno, chociaż nie słychać dużych szumów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cieżko coś powiedzieć, na razie były dwa pełne zbiorniki: pierwszy 6,9l na 100 km, drugi 6,8 l/100 km. Jazda mieszana 70:30 droga/miasto. Jednakże kilka razy kręciłem go na autostradzie do 140 i sprawdzałem jak się wkręca na obroty, więc myślę, że przy normalnej jeździe można zejść do 6,5l. Ciekawostka, Pan w salonie powiedział, abym się nie martwił, bo na początku może więcej palić tj. 8-9l. Takie spalanie to chyba non stop w korkach i do tego cały czas gaz do dechy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że corsa to na prawdę najlepszy stosunek jakości do ceny. Cennikowo nie wygląda tak atrakcyjnie, ale można wynegocjować duże rabaty. Ja kupiłem corsę Enjoy + kierowncia wielofunkcyjna + kolor metalik za 43 tys. Do tego dywaniki gumowe, mata do bagażnika i tylne chlapacze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie coś trzeszczało parę razy z przodu przy szybie na wybojach, ale to jak był mróz i nie zawsze. Nie mogłem zlokalizować gdzie dokładnie. Obecnie przestało i nic nie trzeszczy już.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Corsa E

Liczba wpisów: 16

Opel Corsa E – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Corsa E Hatchback 5d