Pierwsze co nasuwa mi się od razu to tłumienie nierówności, które jest po prostu złe. Z czasem idzie się przyzwyczaić no ale cóż. Przecież to małe autko. Silnik jest dynamiczny ale po turbo dziurze. Do spalania nic nie mam. Jakość wnętrza jest jak w oplu. Bez szaleństw luksusowych nie wiadomo jakich , a schludnie. Wszystko jest pod ręką. Nie straszą żadne brzydkie plastiki ani inne rzeczy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ogólnie turbo dziura. Do około 2300 obr/min. Nie to co VW gdzie turbo łapie prawie od początku. Natomiast kiedy turbina się rozpędzi, auto potrafi dać czadu.
1,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło jest tragiczne!!! Kiedy pedał znajduje się ok 1/3 odległości od podłogi, sprzęgło łapie już na maxa. Powoduje to niezbyt przyjemne szarpanie na następnych biegach, a o gaśnięciu silnika nie wspomnę.
3,0
Układ jezdny
Cóż się dziwić. Zawieszenie w tej corsie jest niezwykle twarde. Dodatkowo w swojej mam 16 calowe felgi o dość niskim profilu. Auto trzęsie niemiłosiernie na nierównościach. Jedyny plus jaki dostrzegłem to to, że świetnie wchodzi w zakręty. Prawie zero przechyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Co do widoczności nie mam zastrzeżeń. Widok na przód jest wielki jak na tak małe autko. Boczne szyby też nieczego sobie. Jedynie szyba na klapie mogłaby być nieco większa, ale nie sprawia ona wielkich problemów.
4,0
Ergonomia
Po pierwsze, materiały nie skrzypią. Po drugie nie są to tanie plastiki jak z fiata punto. Materiały miło się dotyka. Siedzenia są sztywne ,ale nie twarde. W tej corsie są kubełkowe fotele co powoduje ,że kierowca i pasażer jak raz wygodnie usiądą, to już będą tak siedzieć bez jakichkolwiek przesunięć podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w wielu autach tutaj trudno coś spieprzyć. Nie wiem jak w innych modelach ale ja mam klimatyzację dodatkowo ze sterowaniem temperaturą na wyświetlaczu pośrodku deski rozdzielczej. Do tego nie można mieć zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto zdecydowanie przeznaczone dla osób średniego wzrostu. Ja mam 194 cm wzrostu i siedzi mi się trochę dziwnie. Kierownica jest też dziwnie wysoko i stromo co do kierowcy. Z tyłu jeszcze nie usiadłem, ale nie zamierzam bo byłoby mi po prostu niewygodnie. Zdecydowanie najwięcej miejsca jest z przodu
4,0
Wyciszenie
W aucie jedyne co można usłyszeć to stuki tłumienia nierówności na drodze. Kultura pracy silnika jest tak duża, że usłyszymy go dopiero na wysokich obrotach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest oszczędne. Jednakże jest jasne, że jeżeli ktoś z obrotów nie schodzi poniżej 3500 obr/min to spalanie gwałtownie wzrasta. a zbiornik ma tylko 45 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie auto jest warte swoich pieniędzy. Jeśli ktoś ma zamiar kupić sobie fiata punto, niech spojrzy na ten samochód. Auto ma zdecydowanie większy prestiż. Mimo że punto ostatnio się nieco poprawiło, ciągle jednak byłbym za corsą, to sprawdzona marka od lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie popsuła jak dotąd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic do dodania. Wszystko chodzi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]