Silnik
: Zbiera się ładnie i przy tym ma bardzo ładnie brzmiący układ wydechowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja przy łączeniu zderzaka i nadkola
Inne
: Zatarta spręzarka klimy
4,0
Całokształt
Ogólnie samochodzik bardzo ładny i zwinny. Przy zakupie zastanawiałem się jeszcze nad Clio RS ale nie jestem i nigdy nie bylem przekonany do francuzów. Niemiec to niemiec. Samochód dla osób młodych którzy godzą się na kompromisy. Zawieszanie bardzo twarde (ja mam sprężyny eibacha wiec można zapomnieć o parkowaniu na krawężnikach itd.) nie wiem jak jest na seryjnych ale różniąca prześwitu to jakieś 3 cm wiec nadal samochód jest niski.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonały. Jak się wkręci na obroty to ciągnie. spory moment obrotowy ma od jakieś 2 tys obr./min wiec nie trzeba go jakoś nie wiem jak kręcić.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek skrzyni biegów mógł by mieć mniejszy skok pomiędzy biegami ale i tak nie jest złe.
4,0
Układ jezdny
Autko trzyma się drogi bardzo dobrze. Oczywiście przy mocnym przyspieszeniu trzeba mocno trzymać kierownice bo wyrwa ale to normalne w przednio napędówkach z takimi mocami. Mało przyjemna jest również jazda po koleinach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest słaba. Szyba jest dosyć mała a na dodatek poprzedni właściciel przyciemnił dodatkowo wszystkie tylne szyby wiec cofanie wieczorem jest dość ryzykowne bez czujników parkowania.
3,0
Ergonomia
Przydało by się więcej schowków. Jest jeden główny przed pasażerem ( zamontowanie drzwiczek jest mega tandetne bardzo łatwo wyłamać bardzo delikatne zawiasy) poza tym są tylko schowki na drzwiach bocznych i to tyle co mi przychodzi do głowy. Wcześniej miałem Polo i tam było o wiele lepiej to wszystko rozwiązane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok tylko poza tym ze zatarła mi się sprężarka klimy. Jeszcze nie wymieniłem bo jest zima i liczę że znajdę jakąś po regeneracji ale szanse są nikłe z uwagi na to ze model silnika w Polsce jest bardzo mało popularny. Cena nowej plus robocizny to jakieś minimum 2000 zł.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z powodu kubełkowych foteli miejsca z przodu jest full a z tylu miesci sie max jedna osoba za fotelem pasazera. (moj wzrost 190 wiec mam fotel dosyc daleko)
3,0
Wyciszenie
W samochodzie jest głośno ale i tak ma być w tego typu samochodzie. Przy każdym depnięciu na pedał gazu słychać buczenie wydechu. Ma się wrażenie jak by coś ta było zasysane w bagażniku. Czytałem ze Opel przy robieniu tego samochodu współpracował z firma Remus zajmującą się wydechami do samochodów. Nieprzyjemny hałas zaczyna się dopiero powyżej 180 km/h. Kiedyś jadać z dziewczyna po autostradzie prędkością maksymalna czyli jakieś 225 km/h powiedziała ze przez ten hałas czuła się jak w odrzutowcu ;p
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No coś za coś. Silniczki turbo lubią sobie wypici. Trasa (prędkość 100-120 km/h najlepiej na tempomacie to poniżej 8 litrów) jak się leci szybciej ciągle wyprzedza przeloty do 200 km/h itd to 11 litrów. Miasto przy spokojnej jeździe 11 litrów taka normalna jazda czyli od czasu do czasu przydusi się to 13-14 litrów ale i bywało ze jak naprawdę się poszaleje to i 16 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie nie ma wielkiej konkurencji w tym przedziale cenowym . Praktycznie tylko Clio RS. Wszystkie Polo GTI, Ibiza Cupra kosztują już więcej z racji ze to nowsze samochody.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No Ople jak wiemy nie słyną z niezawodności. Wiec tak jak pisałem padła mi sprężarka klimy, pojawiły ogniska korozji przy styku nadkoli ze zderzakami (samochód 5 lotni wiec coś nie halo nie ?) W Oplu dowiedziałem się ze to często się dzieje w Corsie D i ze malowali już nie jedna. Poza tym nawet na autocentrum.pl jest kilka osób które pisały ze w ich corsach wyszła rdza. Nie działał mi laser w radiu fabrycznym ale dałem na przeczyszczenie i regeneracje i już jest ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wcześniej: sprężarka klimy i korozja
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC OPC 192KM 141kW
[l/100km]