Połączonym inżynierom Opla i Fiata udało się dokonać naprawdę rzeczy niezwykłej - nie trzeba się udawać do serwisu żeby nalać do samochodu benzyny. W pozostałych dziedzinach mieli już mniej szczęścia. Wizyty w serwisie wymaga prawie wszystko. Wymiana żarówek to zadanie nie dla każdego mechanika samochodowego. Jeśli przy złej widoczności, w nocy, na odludziu przejdzie nam żarówka mijania to możemy zapomnieć o jej wymianie - lepiej od razu zadzwonić po taksowkę i pomoc drogową jeśli boimy się jechać bez światła na czołówkę z Tirem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to muł. Do 80 można jeszcze przyśpieszyć, potem - już na piątce - zero przyspieszenia. Pod górkę zwalnia wręcz. Wyprzedzenie TIRa na autostradzie graniczy z niemożliwiścią. Przygotujmy się na to, ze TIRy będą nas wyprzedzać. Odgłos silnika jak w dieslu. Pod przednią klapą zmieściłby dwa silniki ale nie da się wymienić żarówek bo trza połowę bebechow wykręcić ze środka.
5,0
Skrzynia biegów
Jedyny jaki taki plus tego auta, za to g....y wsteczny bieg na guziku.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde jak serca konstruktorów tego cudu motoryzacji. Na dziurach grzmoci niemiłosiernie, hałas i można wypluć kręgosłup.
Komfort
5,0
Widoczność
Niejednokrotnie prze przedni słupek o mało co nie potrąciłem przchodnia na pasach bo go po prostu nie widziałem.
5,0
Ergonomia
Dla opisania ergonomii tego auta powinny być punkty ujemne. Kierunkowskazy i wycieraczki sterowane joystickiem powodują, że przeklina się producentów samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaczyna działać po przejecheniu 15 kilometrów. Klima o połowę wcześniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w większości produkowanych obecnie aut. Jak ktoś się przesiadł z malucha to wydaje mu się, że to niebo.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 110 hałasuje strasznie. Słychać w kabinie klocki hamulcowe jak trą o tarcze. Na nierównościach cała tapicerka trzeszczy i skrzypi jak wręgi w rozeschniętym wozie drabiniastym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się jedzie delikatnie to pali tyle ile średnia w tej klasie ale wtedy wyprzedzają nas maluchy i rowerzyści. Jesli jedzie się jako tako żwawo to żre jak smok, ósemkę w jeździe mieszanej spokojnie wciągnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]