Auto dobre do jazdy po mieście - jest skrętne i łatwe w parkowaniu. Silnik 1.2 nadaje się raczej do spokojnej jazdy; aby jeździć dynamicznie trzeba go wkręcać na obroty powyżej 3500, a wtedy robi się głośno i znacząco wzrasta zużycie paliwa. Skrzynia Easytronic płynnie zmienia biegi i jest bezawaryjna - należy pamiętać o wymianie oleju (i traktować ją oszczędnie - dla osób z ciężką nogą nie zalecana)! Ogólne wrażenia z jazdy zdecydowanie na plus jeżeli się nie oczekuje cudów od wolnossącego silnika o tej pojemności. Corsa bardzo łatwa i przyjemna w prowadzeniu ale tylko do 90-100 km/godz. Prześwit pozwala na unikanie nawet wyższych krawężników. Systemy bezpieczeństwa działają bez zarzutu po tylu latach i nieraz uratowały mnie w trudnych zimowych warunkach południowej Małopolski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest odrobinę za słaby jak na tak ciężkie auto.
5,0
Skrzynia biegów
O skrzyni Easytronic można przeczytać różne opinię, ja zdecydowanie polecam. Należy regularnie wymieniać olej i traktować ją oszczędnie a będzie służyła niezawodnie. Są tryby zimowy i sportowy oraz manualny. W odróżnieniu od klasycznego automatu utrzymuje spalanie na poziomie skrzyni manualnej a nawet niższe przy spokojnej jeździe lub w trasie .
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Po uderzeniach kamieni mogą pojawiać się purchle - do szybkiej likwidacji!
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki A i małe okienka z przodu ograniczają widoczność na skrzyżowaniach.
5,0
Ergonomia
Fotele są wygodne do miasta, ale w dłuższej trasie (6-8 godzin jazdy bez postoju) brakuje podparcia odcinka lędźwiowego. Przyciski i pokrętła są usytuowane w widocznych miejscach i po kilku tygodniach użytkowania sięga się do nich na oślep. Wygodne sterowanie radiem na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i dobre ogrzewanie - w zimie wnętrze szybko się nagrzewa w czasie jazdy. Z tyłu jest gorzej, ale to raczej standard w autach tej klasy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Wysokie osoby bez problemu odnajdą się w tym aucie.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 85 km/godz zaczyna się hałas. W mieście jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części ze średniej i wyższej półek są niskie w porównaniu do cen części do innych popularnych aut. Największy dotychczasowy wydatek to nowe opony R16.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny aut używanych nie są przesadnie wysokie, natomiast jakość wykonania jest na tyle dobra że zadbane kilkunastoletnie corsy mogą pod tym względem konkurować z kilkuletnimi autami innych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona żarówka świateł mijania i dwa razy odpalenie z kabli po dłuższym postoju w zimie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Końcówka drążka kierowniczego i chłodnica klimatyzacji. Poza tym planowe serwisowanie (z większych wydatków wymiana łańcucha rozrządu po 160 tyś. km - zalecana ze względu na rozciągające się łańcuchy ale nie konieczna).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]