Karoseria
: Wysoka jakość wykonania i spasowania wnętrza.
4,0
Całokształt
Największe plusy auta:
- wysoka jakość wykonania wnętrza i karoserii
- przestronne wnętrze
- bardzo ładny nowoczesny wygląd
- niskie koszty utrzymania
Największe wady auta:
- zbyt słaby silnik na trasy
- twarde zawieszenie
- niewygodne oparcia foteli przednich
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest trochę słaby dla tego auta jeśli planujemy dalsze wypady poza miasto. Corsa waży 1140kg a to tyle co kilkanaście lat temu ważyła Vectra A 2.0. Najgorsze jest to że silnik dość niechętnie wchodzi na obroty i kręcenie go wysoko na niewiele się zdaje. Wyprzedzanie tylko na 3 biegu bo dopiero przy 4 tys obr zaczyna ciągnąć. Mimo wszystko do miasta silnik zupełnie wystarczy. Pracuje cicho i jest dość oszczędny a także prosty i tani w naprawach. Ma łańcuch rozrządu więc zaraz po zakupie nie trzeba inwestować w wymianę. Podstawa to lanie dobrego oleju syntetyczngo 5W30 i nie dopuszczenie żeby jego poziom spadał do minimum. Polecam wszystkim którzy chcą jeździć po mieście i tylko czasem robią dalszy wypad na trasę.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek biegów jest masywny i solidnie wykonany przez co ładnie wygląda i przyjemnie leży w dłoni. Plusem jest także krótki skok lewarka dzięki czemu biegi wchodzą z przyjemnym kliknięciem. W biegi trzeba się jednak dobrze wcelować bo są dość blisko siebie co przeszkadza głównie przy zmianie biegu w zakręcie. Wtedy czuć wyraźny opór. Największym minusem jest jednak zbyt krótki ostatni bieg. Przy 100km/h mamy 3150 obrotów przez co jazda w trasie staje się głośna i nieprzyjemna. Komfortowe obroty to tak do 2600 obr czyli jakieś 80 km/h i właśnie do tej prędkości jeździ się tym autem najprzyjemniej.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sztywne. Moim zdaniem w aucie miejskim o tak skromnych osiągach producenci powinni bardziej stawiać na komfort niż na sportowe pokonywanie zakrętów. Nikt przecież nikt nie kupuje auta z silnikiem 1.2 żeby szaleć na torze. Bardziej przydałoby się tutaj wygodne zawieszenie do jazdy na co dzień. Corsa jest sztywna ale za to dobrze prowadzi się w zakrętach. Kwestia gustu. Chociaż w porównaniu do konkurentów i tak jest w czołówce.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Ogromna przednia szyba i duże lusterka. Słupki mimo że dość duże wcale nie przeszkadzają jakoś szczególnie.
5,0
Ergonomia
Wnętrze bardzo ładnie rozplanowane. Tutaj Corsa wyraźnie wyróżnia się wśród konkurentów. Co rzuca się w oczy to ładne
grube solidne plastiki i przede wszystkim bardzo wysoka jakość montażu tych elementów w kabinie. Jakość wykonania i projekt wnetrza to ogromny plus dla Corsy. Minus to niewygodne oparcia foteli przednich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim egzemplarzu ogrzewanie działa słabo a szyby bardzo parują ale nie wiem czy to nie wina termostatu wiec niewykluczone że to pojedynczy przypadek
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto miejskie przestrzeni jest dużo. Mam 184 cm wzrostu i mogę usiąść za sobą z tyłu bez jakiś większych problemów wiec na wożenie dzieci czy teściowej w zupełności wystarczy. Zwraca uwagę duża szerokość kabiny. Z przodu jest tak szeroko jak w Passacie B5.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre w mieście. Gorzej w trasie. Do 2600 obrotów jest cicho a więc do 80km/h na 5 biegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie i ogólnie dostępne. Plus to łańcuch rozrządu. Jedno z najtańszych w utrzymaniu aut na rynku. Spalanie jakie uzyskałem przez rok użytkowania to 6.5 litra/100km przy dojazdach do pracy 13 km w jedna stronę. Zimą najwięcej spalił 7.2l a latem najmniej 6.2l. Typowo w trasie od 5.5 do 6 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj Corsa wypada dobrze. To fajny samochód za przyzwoitą cenę. Jest tańszy od japończykow a znacznie większy ładniejszy przestronniejszy dojrzalszy a jakością wykonania bije na głowę Yarisa i resztę plastikowych konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie usterek brak. Jeżdżę rok i nie włożyłem złotówki w to auto. Jedynie to ogrzewanie działa dość słabo ale jeszcze nie ustawiłem czy ten typ tak ma czy to wada termostatu. Diagnozę utrudnia brak wskazania temperatury co też jest dziwną modą w nowych autach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]