Karoseria
: drobne, meczące usterki zmuszające do częstych wizyt w serwisie
4,0
Całokształt
Jeżeli kupujemy samochód z pełną świadomością, że to auto miejskie i najlepiej dla 2 osób + małe dziecko to jest więcej niż dobry. Jeżeli to samochód również w trasy to z pewnością większy silnik. A większość usterek obecnie pewnie nie występuje lub została usunięta przez użytkowników.
Wrażenia
3,0
Silnik
samochód typowo miejski, krótki 1 i 2 bieg, do dynamicznej jazdy konieczne wysokie obroty, doskonały również do jazdy autostradowej 110-120 km/h
3,0
Skrzynia biegów
aby zredukować bieg z 2 do 1 samochód praktycznie musi się zatrzymać, poza tym bez problemów
4,0
Układ jezdny
nie jest to Focus, ale przy normalnej eksploatacji daje radę
Komfort
4,0
Widoczność
wielka przednia szyba, widoczność do przodu jest ograniczona przez pole pracy wycieraczek, przednie słupki zasłaniają pieszych na przejściu i rowerzystów, słaba widoczność przez tylną szybę
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, mało intuicyjna praca dźwigienki spryskiwaczy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie ciepło, w lecie chłodno - tak jak powinno być, słabe rozmrażanie przedniej szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę klasę więcej niż dobrze, mam 185 cm i z przodu jest wygodnie
4,0
Wyciszenie
do 120 km/h jest poprawnie, potem to już nie ma znaczenia ;-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jazda na krótkich odcinkach w mieście (4-6 km) skutkuje spalaniem około 9-10 litrów/100 km, w trasie przy delikatnym operowaniu gazem i prędkości 110 km/h spalanie 5,9 l. Trasa 3500 km, lato, pełny bagażnik + 3 osoby, połowa po autostradach - 5,5 l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
W 2007 roku był to największy samochód w swojej klasie (obok Grande Punto i Aveo - ta sama płyta podłogowa). Cena zakupu w dobrze wyposażonej wersji Enjoy + pakiet elektryczny, czyli 47.000 zł była wyższa o około 4.000 zł od konkurentów. Z perspektywy usterek nie warto było dopłacać.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ramach gwarancji: opadający fotel kierowcy - wymiana mechanizmu, krusząca się gąbka z siedzeń przednich foteli, odstająca uszczelka tylnej szyby, stukające \"coś\" wewnątrz słupka,
po gwarancji: łuszczący się \"chrom\" z klamki wewnętrznej, nie działa połowa ogrzewania tylnej szyby, odpadła maskownica uchwytu klapy bagażnika,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, ale przebieg też nie za wielki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]