Mój pierwszy własny samochód. Poprzedni Corsę B dostałem. Idealny następca, także dla Corsy C - niewiele różniącej się przecież od wersji B.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niczego więcej nie można się spodziewać po tym silniku niż dobrej, spokojnej pracy. Po przesiadce z 1.0 12V w Corsie B i tak wydaje się mieć podwójne Turbo ;) Klimatyzacja nie wpływa istonie na osiągi.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Świetne progresywne wspomaganie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenie można mieć do widoczności w z tyłu. Do tej z przodu można się szybko przywyczaić. Niestety trzeba bardziej uważać niż w Corsie B i C, ale to norma w dzisiejszych samochodach. Wysokie noty w zderzeniu z pieszym okupione są takim, a nie innym kształtem maski.
5,0
Ergonomia
Super, we wszelkich aspektach. Irytuje jedynie dźwignia do składania fotela przedniego w wersji 3D.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
... pod warunkiem korzystania z klimatyzacji. Czasami większe, niż w Corsie B problemy z zaparowaniem szyb. W wersji z klimatyzacją rzecz jasna problem znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowany postęp w stosunku do nadwozia B i C.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowany postęp w stosunku do nadwozia B i C.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto maksymalnie 6,8; trasa przy 110-120 bez klimatyzacji na niemieckiej autostradzie 5,6; trasa 70-90 - 5,3; powyżej 130 z klimą straszny żarłok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]