Inne
: Układ kierowniczy, rewelacyjnie auto reaguje na ruchy kierownicą bordzo szybko i precyzyjnie.
2,0
Całokształt
Auto wypożyczyłem na wakacjach i cieszyłem się jak je oddawałem. Głośne, słaba widoczność, duże zurzycie paliwa. Jedyne co dobre to wygląd wmiarę OK i układ kierowniczy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Głośny i słaby. Tak w dwuch słowach. Ale wiadomo 1,2 to nie szaleństwo. Przyspieszenie praktycznie na każdych obrotach takie samo, nie ma dużej różnicy przy wyższych obrotach. Zato elastyczność bardzo dobra, ciągnie na każdym biegu z każdych obrotów. Powyżej 3000 obr/min trzeba już głośniej rozmawiać.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie poprawne, czyli żadnych rewelacji, ale też żadnych uwag. Biegi wchodzą głądko bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Doskonale! Auto reaguje na koło kierownicy, można by nawet pokusić się o stwierdzenie, że za gwałtownie. Drobne ruchy kierownicą są odrazu egzekwowane, i kierunek jazdy się zmienia. Duża precyzja. Bardzo silnie działa wspomaganie, na parkingu rewelacja, ale na trasie troszę to przeszkadza.
Komfort
1,0
Widoczność
Widoczność to pojęcie obce konstruktorowi tego auta. Lewy słupek "A" jest tak szeroki i tak ukształtowany, że leży idealnie na lini wzroku, gdy pokonuje się łuk w lewo. Na 95% zakrętów jakie brałem musiałem się wychylać do przodu, albo w bok bo poprostu nie widziałem gdzie jadę. Widoczność do tyłu jeszcze gorzej. Słupki "C" w połączeniu z małą szybą tylną powodują z jazdy do tyłu czystą loterję. Rozmawiałem z gośćiem który wynajmuje flotę tych Cors i powiedział, że już prawie wszystkie są pobcierane z tyłu.
4,0
Ergonomia
Regulacja kierownicy w dwuch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela, bardzo fajnie można sobie dopasować pozycje za kołem. Te takie "stykowe" przełączniki kierunkowskazów, trzba się do nich przyzwyczaić i z czasem to nawet wygodna sprawa. Pozatym ergonomia poprawna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi, ale nie jest to takie intęsywne chłodzenie. Gdy auto jest nagrzane trzeba poczekać zanim się zrobi przyjemnie hłodno. Ogrzewania nie sprawdzałem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest poprawnie. Z tyłu troszkę słabiej. Bagażnik mały, obfituje w podwójne dno, co jest bardzo użytecznym rozwiązaniem.
2,0
Wyciszenie
Koszmar. Bardzo słychać silnik, w konkurencyjnych Fabiach 1,2 i Ibizach 1,2 nie jest tak głośno. Hałas silnika powyżej 3000 obr/min nie zachęca do przekraczania tej granicy obrotów. Huk wiatru powyżej 100 km/h jest potforny. Dodać do tego huczące koła (byś może to od opon) i w środku po dłuższej trasie robi się naprawdę nie przyjemnie. Stara poczciwa Nexia już jest ciższa.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłem zaskoczny wizytą na stacji auto pali średnio w granicach 8l/100km. Współczesne dwu litrowe silniki tyle palą. Fabia 1,2 czy Ibiza 1,2 lepiej wypadają powyżej 6-7l/100km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja ma o wiele więcej do zaoferowania pomijając auta grupy VW mamy jeszcze Kia, innych Azjatów, Francuzów i Włochów. Wybór jest spory i wydaje mi się, Corsa w stosunku jakość/cena wypada najsłąbiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za świeże auto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za świeże auto
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]