Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting
Devl,
12 lat temu
Silnik 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
50 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,15
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: BRAK
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: turbo, olej
Układ hamulcowy
: przegrzewające się tarcze
Przeniesienie napędu
: sprzęgło i dwu masa
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomimo tego, że silnik to wersja z większym momentem 170NM (ecoFlex ma 150NM) dynamika nie powala.. Samochód typowo miejski, na trasy to duża męczarnia. Częste redukcje w celu sprawnego przyśpieszania. Im większy przebieg, tym więcej wad. Po przejechaniu 50tys problemy z turbo (pomimo chłodzenia, odpowiedniego dogrzewania etc.), spadki mocy, brak elastyczności. Odpalanie silnika po nocy wygląda tak, że silnik się dławi przez kilkanaście sekund.. (filtry wszystko OK). Klekoczące zawory. Duże zużycie oleju, częste dolewki.. Przeglądy co 30tys to fikcja. Wina DPF, Turbo??
Latem silnik często się grzeje, po wyłączeniu silnika chodzi wentylator nawet po trasie (wina klimy, opis niżej).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość precyzyjnie. Na chwilę obecną brak większych wad. Występuje problem z synchronizacją biegu wstecznego (zgrzytnięcie)
3,0
Układ jezdny
Dość sztywne zawieszenie odbija się na komforcie jazdy. Przy większych prędkościach tył lubi uciekać (nadsterowność). Paradoks taki, że tylne zawieszenie przy załadowaniu bagażnika (skromnego) + 2-3osoby strasznie siada. Koła ocierają o nadkola. Jak jest pusty, tył za sztywny i wtedy skacze.
Notorycznie przegrzewające się tarcze, łatwo dostające się zanieczyszczenia z drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zarzutów. Małe, miejskie auto. Widoczność raczej Ok.
3,0
Ergonomia
Mało schowków, regulowany kąt pochylenia tylnej kanapy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja - można uznać, że jej nie ma. Latem wydajność jest fatalna, więcej leci ciepła, niż chłodu. Winą jest zły system chłodzenia silnika, wspólny układ chłodzenia i klimatyzacji. Jak w komorze silnika temperatura skoczy, kompresor klimatyzacji jest wyłączany i układ chłodzi silnik (trasa, miasto). Jest to feler fabryczny Opla. Nie da się z tym nic zrobić. Efekt taki, że ciągle chodzi wentylator silnika po zgaszeniu silnika.
Dodatkowo spadki mocy silnika odczuwalne podczas jazdy spowodowane powyższym.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest Ok. 4 dorosłe osoby jest już ciasno.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 100km/h słychać silnik, każdy świst, opony itd. Ogółem bardzo słabe wyciszenie komory silnika i kabiny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe jest Ok. Przy szybszej i dynamicznej jeździe spalanie wzrasta. Minimum, ile przejechałem, to około 600km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
50tys km
Dolewka Oleju (44tys) a przeglądy i olej co 30tys...
Problemy z turbo
Wibracje i buczenie dwu masy
Przegrzewające się tarcze (słaba wentylacja)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]