Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting

corsiarz, 4 lata temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,43
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze tłumi nierówności. Wytrzymałe. Dzień w dzień koleiny, studzienki, kostki i inne wertepy i nic się z zawieszeniem nie podziało.
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : KOROZJA !!! :(
Silnik : Przy jeździe ok 100km/h i 3tys obrotów spod maski Wydobywa się (nie wiem jak to nazwać) taki dźwięk lub świst, co wzbudza irytację i zachęca, aby jechać ciut wolniej lub szybciej. W ASO itp nikt nie umiał odp mi dlaczego tak jest, ani po przeglądach znaleźć czegoś, co to powoduje.
3,0
Całokształt
Byłem nastolatkiem w chwili, gdy rozpoczęła się produkcja corsy D. Po kilku latach nadszedł czas na zmianę samochodu i przypomniałem sobie, że kiedyś podobała mi się corsa D - no i kupiłem corsę D. Miała służyć głównie na codzienne dojazdy do pracy, na uczelnię, na zakupy i raz na jakiś czas wypad poza miasto, czy też wyjazd wakacyjny np nad morze. Nigdy mnie nie zawiodła pod względem mechanicznym, zawsze gotowa do boju! Wygląd to rzecz gustu - mimo iż mam ją kilka lat, to nadal mi się podoba! Rozczarowaniem trochę okazał się dla mnie silnik, który dla mnie jest trochę ospały i czasami za mało elastyczny. Jeśli trochę się wkręci na obroty, to zbiera się kosztem zużycia paliwa na poziomie 10l i dźwięk silnika nie jest przyjemny dla ucha. Gabarytowo samochód mi pasuje, koszty utrzymania i spalanie są na akceptowalnym poziomie (spalanie pod warunkiem emeryckiej lub takiej średnio dynamicznej jazdy i przestrzegania ekonianki w postaci komunikatów o zmianie biegu na wyższy np. jadąc 55-60km/h corsa wymaga już 5 biegu). Największą bolączką corsy D jest korozja! Chwile po zakupie swojej corsy poznałem osobę, która miała corsę D z końca produkcji czyli z 2014 roku i niestety zaczęła tej osobie korodować. Jednak przyszedł czas i na moją. Corsa D to fajne auto moim zdaniem, ale korozja przekreśla cały zachwyt - bo nie jest fajnie mieć auto, które nawet 10 lat nie ma, a rdza już jest tu i tam Gdyby ktoś zadał mi pytanie, czy bym kupił ponownie corsę D - z całą sympatią do mojej strzały, ale odpowiedziałbym, że nie. Dzisiaj żałuję, że przed zakupem nie poczytałem w internecie różnych opinii, jak i nie popytałem posiadaczy cors D jak u nich ta sprawa wygląda, czy rzeczywiście nawet i 4 letnie corsy miały bąble.Dopiero jak moja zaczęła to naczytałem się w internecie. Korozja przekreśliła u mnie całą radość z posiadania tego auta (bo pojawia się na zbyt wielu elementach...) i właśnie teraz mam dylemat, czy sprzedać bez sentymentu tak jak stoi, czy zacząć się bawić w usuwanie korozji, której z każdym miesiącem pewnie będzie przybywać. Jeśli ktoś dorwie zadbany, dobrze wyposażony egzemplarz z pewnego źródła to się nim nacieszy, dopóki nie zacznie pojawiać się rdza ... słaba blacha i tyle w temacie - nie ma aut idealnych. W każdym modelu każdej marki zawsze coś się wkurzającego znajdzie. Pozdrawiam!
Wrażenia
2,0
Silnik
Corsa z silnikiem 1.4 100km nie jest samochodem, który zawsze będzie ruszał pierwszy spod świateł. Do spokojnej jazdy w mieście czy na trasach auto z tym silnikiem się nadaje. Dynamiczna jazda daje frajdę, ale niestety wtedy opel spala baaaardzo dużo i wydaje średnie dźwięki spod maski. Na trasie do 120km/h jest dość ekonomiczne i ciche. Przy większych prędkościach silnik wydaje już swoje dźwięki, ale nie oszukujmy się - corsa to auto typowo miejskie, więc nie oczekujmy tutaj wyciszenia na nie wiadomo jakim poziomie. Przy wyprzedzaniu (poza autostradą) konieczna jest redukcja do trójki (długa trójka), inaczej stajemy się zawalidrogą i samo wyprzedzanie może trwać zbyt długo. Często włączając się do ruchu brakuje trochę mocy, żeby wykonać ten manewr w mgnieniu oka. Na autostradzie do 190 km/h pociągła więc nie ma źle. Na autostradzie redukcja nie jest konieczna (jadąc 140km/h mamy ponad 4 tys obrotów więc autko jakoś się już zbiera). Ogólnie to corsa D ma sporą nadwagę i te 100km i nie jest wgl odczuwalne - ale to tylko moja opinia, są i tacy, dla których 1.2 jest demonem prędkości - wszystko zależy od potrzeb, punktu odniesienia i porównania z poprzednim lub innym samochodem, którym się jeździło.
3,0
Skrzynia biegów
Samą skrzynię oceniam na średnim poziomie. Szkoda, że nie biegi nie mają krótszego skoku lewarka. W mieście trzeba trochę się namachać. Sporadycznie występował problem z wrzuceniem biegu wstecznego, ale wiadomo puścić sprzęgło - wcisnąć jeszcze raz - i wsteczny wchodził :) Dwie kwestie dotyczące skrzyni biegów mnie wkurzały - brak 6 biegu oraz fakt, iż jadąc ok 55-60km/h corsa wyświetla zielony trójkącik, żeby z 4 biegu dać na 5 bieg już.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest raczej miękkie - w związku z tym czuć bujanie na zakrętach. Pokonując zakręty z większymi prędkościami trochę zarzuca tyłem. Rozstaw osi jak na ten segment jest duży, więc ogólnie trzyma się drogi. Prawie codziennie pokonywałem trasę poza miastem i w mieście, a w tym przez różne koleiny wertepy i kostki brukowe - i powiem szczerze, że nawet tego nie odczuwałem - układ dobrze tłumi nierówności.
1,0
Karoseria
Karoseria sama w sobie jest dobrze spasowana. Ale tutaj przestroga dla osób, które czytają opinie przed zakupem. Rdza bardzo lubi corsę D i to tylko w kilku miejscach - nie ważne, czy corsa jest salon PL czy sprowadzona z Niemiec, Austrii itp, tak samo ważny nie jest rocznik - po prostu nagle przyjdzie ten nie przyjemny moment, jak myjesz swoje auto i nagle widzisz ogniska korozji. W moim przypadku auto salon PL, bezwypadkowe, z pewnych rąk, mały przebieg, garażowane przez pierwszego właściciela jak i przeze mnie ... przy zakupie corsa miała 5-6 lat i 0 rdzy. Aktualnie ma lat 9 i niestety przednie drzwi pasażera wołają już o pomstę do nieba. Stało się to w tym roku (w okresie od marca do lipca). W bardzo szybkim czasie korozja się tam rozprzestrzeniła. Przede wszystkim pojawia się po wewnętrznej stronie maski. Ogniska korozji mogą też pojawić się na tylnych błotnikach (styk błotnika i zderzaka), tylnej klapie oraz w dolnych częściach drzwi czy na progach ogólnie w przypadku każdych drzwi (ale najczęściej prawa strona tak jak i w moim przypadku ...).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ogólnie jest bardzo dobra, przednia szyba mega duża więc jest ok, do tyłu też bez zastrzeżeń. Słupki B i C są trochę masywne, ale nigdy niczego ważnego mi nie zasłoniły - co bym musiał widzieć, a nie widziałem. Jedyne zastrzeżenie mam do słupka A - on też jest dość masywny i w połączeniu z tymi trójkątnymi szybkami czasami staje się mega dużym martwym polem. W normalnej jeździe, parkowaniu czy np rondo to nie ma znaczenia - tylko kwestia przyzwyczajenia. Ale uważajcie na przejściach dla pieszych - o ile z prawej strony z pozycji kierowcy widać wszystko idealnie, to z lewej słupek i ta szyba trójkątna zasłaniają mega przejście i zdarzały się sytuacje iż myślałem, że wszyscy już przeszli i chcę ruszać - a tu pasażer krzyczy, że pieszy po prawej. Nie zawsze jeździ się z pasażerem, albo pasażer jest ogarnięty - wiele razy na początku miałem sytuacje, że nie widziałem pieszego po lewej bo zniknął jak ninja. Próbowałem różnych ustawień fotela - niżej, wyżej, bliżej, dalej i za każdym razem to samo.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko jest pod ręką i dobrze rozplanowane. Brakuje mi trochę podłokietnika, ale to nie jest problem - można go kupić i zamontować. Jedyną rzeczą, która może irytować to to, że jeśli corsą jeżdżą 2 osoby na zmianę, to wiadomo po zmianie kierowcy trzeba przestawić trochę fotel. Korbki regulujące kąt oparcia są w bardzo ciasnym miejscu, a jeśli mamy już założony pas i np stojąc na czerwonym świetle chcemy jeszcze ciut zmienić kąt oparcia - to jest to nie możliwe, bo dolna część pasa idealnie nachodzi na korbkę. Oczywiście to kwestia przyzwyczajenia - ja wolę taką opcję z korbką, niż jak to w większości aut teraz mamy - skokową regulację oparcia. Moja corsa ma fabryczne radio touch in connect - fajny bajer navi itp, ale moim zdaniem nawigacja jest zbyt nisko osadzona. Bardzo podoba mi się typowe dla opla bursztynowe podświetlenie wnętrza - łącznie z przyciskami na drzwiach do otwierania/zamykania szyb jak i przyciskami do regulacji świateł itp znajdujących się z lewej strony pod kierownicą. Jeszcze do tego radio dotykowe i wszystko super się komponowało. Radio ma też 3 tryby - jest jasne, ciemne albo samo dostosowuje się do jasności otoczenia. Nie polecam jechać w nocy na jasnym trybie, bo daje mocno po oczach - może nie podczas normalnej jazdy, ale podczas parkowania tyłem w ciemnym miejscu - moje oczy nie były w stanie tak szybko przestawiać się
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj masakra. Corsa baaaaaaaardzo wolno się nagrzewa. Przydaje się tutaj pakiet zimowy w postaci grzanej kierownicy i przednich foteli. Klimatyzacja też daje wiele do życzenia, bo żeby w ciepły dzień (takie ok 25 stopni) w miarę chłodziła, to musi chodzić na 3-4 biegu, a wtedy wszystko wyje i jazda jest wkurzająca. Miałem przyjemność jechać corsą z klimatronikiem - no i tam to było o wiele lepiej z chłodzeniem, także polecam poszukać corsy z klimatronikiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jest wystarczająca. W 4 osoby średnich gabarytów można się wybrać śmiało nad morze. Nad głowami miejsca nie brakuje, na nogi też nie. Przednia szyba jest bardzo duża i wysunięta, przez co deska rozdzielcza jest również dość głęboka - także nie ma wrażenia, nawet u niskich osób, że siedzą "nosem na szybie". Bagażnik jest normalny - wiadomo, teraz auta mają coraz to większe rozmiary - ale corsa D w latach swojej produkcji była jednym z niewielu samochodów o takiej długości, czy pojemności bagażnika. Mam wersję 5 drzwiową, więc żaden z pasażerów nie ma problemu z wejściem lub wyjściem. W 3 drzwiowej wejście na tylną kanapę to jedynie dla dzieci lub filigranowych osób, dla osób starszych jest bardzo uciążliwa. W porównaniu do poprzedniego samochodu pasażer z przodu ma bardzo dużo miejsca na nogi. Ja mam 180cm wzrostu i jeśli dam fotel maksymalnie do tyłu, to nie jestem w stanie dosięgnąć pedałów. Plusem (szczególnie dla wysokich osób) jest możliwość przestawiania zagłówka prawie pod sufit - w większości aut idzie kilka ząbków do góry i wysoka osoba dalej nie ma odpowiedniego podparcia głowy o zagłówek.
2,0
Wyciszenie
Tak jak wcześniej pisałem, przy większych prędkościach silnik daje o sobie znać - tak samo przy wkręcaniu na obroty i nie jest to przyjemny pomruk dla ucha. Może się to wydać zabawne, ale mam wrażenie iż przy prędkościach 90-110km/h to auto jest o wiele głośniejsze, niż jadąc 150km/h ... nie wiem z czego to wynika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oleje filtry płyny itp robię w ASO i o dziwo nie mają kosmicznych cen w porównaniu do innych warsztatów. Z poważniejszych rzeczy to musiałem wymienić tylne sprężyny, bo były pęknięte - ale to nie był też mega duży koszt, który by był np. 1/3 wartości auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
W związku z pojawieniem sie corsy E i nie dawno corsy F ceny dramatycznie spadły na dół, lecz na rynku jest bardzo duży wybór i można znaleźć wypasione zadbane egzemplarze jak i zmęczone zniszczone zaniedbane. Moim zdaniem za tą cenę nie jest to najlepsze auto jeśli chodzi o wykonanie czy osiągi, ale na moje potrzeby jest ok. Ja nie miałem wygórowanych wymagań. Corsa D jest tak gdzieś pomiędzy jeśli chodzi o konkurencję pod tymi względami. Za śmiesznie pieniądze można już dorwać corsę D z podgrzewanymi bajerami, skórą, navi itp - do niedawna takie rzeczy były oferowane w segmentach wyżej - dopiero w aktualnych czasach coraz więcej marek wprowadza takie bajery do swoich nowszych modeli. Nie ma co się oszukiwać, corsa D jest już dinozaurem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Corsa D

Liczba wpisów: 60

Opel Corsa D – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting