Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting
Samerglow,
8 lat temu
Silnik 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Zaskakująco dobrze zestrojone zawieszenie, jest komfortowo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Awaria pompy ABS
Silnik
: Usterki fabrycznej instalacji LPG
4,0
Całokształt
Opel Corsa B, też w gazie, był w naszej rodzinie od 5 lat, ale przyszedł na niego czas - rdza zrobiła swoje niestety. Zakupiliśmy więc Corsę D i po za tym, że jest to nowe auto to nic nie chwyta za serce względem poprzedniej Corsiny.
Największym plusem jest obszerność, ekonomia i praktyczność Corsy D. Buda nowej Corsy jest większa oraz ma o wiele więcej miejsca w środku.
Do plusów należy dołożyć fakt, że udało się trafić na wyprzedaży rocznika egzemplarz za bardzo fajną cenę z pakietem zimowym : podgrzewane przednie siedzenia i kierownica. Corsa D najlepiej czuje się w jeździe międzymiastowej i po mieście.
No i to by był koniec zachwalania.
Auto jest wyposażone w fabryczną instalację LPG i pali zniewalająco mało przy zniewalająco nieżywej jeździe.. ale tylko wtedy.
Sam silnik ma 1.2L ma 85KM, ale w porównaniu do 1.2L 45KM z poprzednika nie ma niestety specjalnej różnicy w dynamice. Dlaczego ?
Szczegóły pod -Więcej-.
Skrzynia biegów 5 biegowa jest bardzo krótka, brakuje na autostradach 6-go biegu. Przełożenie dyferencjału jest wolne ( duże ) . Przy 120 km/h jest 3000 obr/min i zwiększanie prędkości auta od tych 120 zwiększa rozpaczliwość wycia silnika i mocne zwiększanie spalania. Jazda Corsą D z tym silnikiem i skrzynią po autostradzie kilkaset kilometrów to udręka. Natomiast do miasta jest niezastąpiona.
Trudno oczekiwać czegoś ekstra od auta klasy B. Mama sobie to auto bardzo chwali ( z wyjątkiem usterek wieku dzieciencego ) i cieszy ją niskie spalanie, dla mnie stara Corsa B miała lepszy temperament.
Nowa Corsa już przez rok była 3 razy w ASO na gwarancji.
Uszkodziła się pompa ABS - sterowanie.
Dwa razy auto jechało do ASO z powodu instalacji LPG. Świecił się serwis i silnik nierówno trzymał obroty oraz szarpał - padł reduktor.
Generalnie auto jako wozidło do pracy i na niedalekie wypady do 100 km w jedną stronę sprawdzi się w zupełności, po prostu jeździ - po za tym nic więcej nie zaoferuje w tej konfiguracji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma 1.2L ma 85KM i ma założony fabrycznie LPG. Pomiędzy benzyną, a LPG nie ma zauważalnej różnicy w dynamice, ale w porównaniu do 1.2L 45KM z poprzednika nie ma specjalnej różnicy. Dlaczego ? Wystarczy spojrzeć na przebiegi momentu obrotowego obydwóch silników. W silniku 1.2 85KM max. moment jest przy 4000 obr/min, im niżej tym gorzej - poniżej 2500 obr silnik praktycznie nie ciągnie. Żeby w miarę sprawnie rozruszać to auto trzeba go kręcić, lecz wtedy wykręca się nieadekwatnie wysokie spalanie.
Silnik ten sprawia wrażenie jakby był stworzony do emeryckiej jazdy, wtedy malutko pali - 7.5L gazu na 100 w cyklu mieszanym.
Podczas używania większej ilości koni można spokojnie wykręcić 11L/ gazu na 100.
Dynamika tej jednostki to dno. Dla fanów ekodrivingu i tych co mozolnie toczą się do pracy 10km w jedną stronę jest super wyborem.
3,0
Skrzynia biegów
5-cie biegowa, bardzo krótka z wolnym przełożeniem głównym. Brakuje 6-go biegu na trasie. Biegi zapina się się wyraziście, niekiedy haczy przy przełączaniu z 1 na 2.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo sprawnie wybiera nierówności, jest przy tym usztywnione. Cicho pracuje.
Przy prędkościach powyżej 120km/h auto zaczyna myszkować na pasie - Corsa D nie lubi szybko szaleć.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra na wprost i na boki.
Małe martwe strefy, relatywnie wąskie słupki A, B. C trochę za gruby.
4,0
Ergonomia
Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Regulowany fotel w szerokim zakresie. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Bez zastrzeżeń - jest fajnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie jeśli chodzi o ogrzewanie, z wydajnością schładzania jest dobrze, ale w upały nie nadąża. Silnik szybko się nagrzewa, do tego jest grzanie foteli i kierownicy - super dodatek do komfortu na zimę.
Skuteczność chłodzenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przepastne wnętrze jak na klasę B, jakość materiałów na przyzwoitym poziomie. W większości są miękkie materiały.
4,0
Wyciszenie
Wystarczająco skuteczne do prędkości 120km/h, potem już jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji, że auto jest nowe trudno określić koszty utrzymania. Jednak jeśli chodzi o koszt paliwa to jest taniutko.. :)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie, biorąc pod uwagę wyprzedaż, nie było i chyba nie ma nic lepszego do wyboru wśród marek segmentu B.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak, auto nowe..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W serwisie Opla auto było już 3 razy.
- Awaria pompy ABS
- Usterka reduktora instalacji LPG 2x
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW
[l/100km]