Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting
ds,
6 lat temu
Silnik 1.2 Twinport ECOTEC 85KM 63kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,93
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
2,0
Całokształt
Ten samochód nie nadaje się ani do miasta ani na trasę. Dynamika tych 85KM poraża. Rozumiem, że to ciężkie auto i powyżej 100 km trzeba się uzbroić w cierpliwość, ale żeby to auto tak słabo radziło sobie zruszaniem spod skrzyżowania (nie chodzi mi o ściganie się tylko czasem trzeba wykorzystać lukę między jadącymi samochodami aby włączyć się do ruchu). Silnik niechętnie wkręca się w obroty. Wnętrze słabo wyciszone. W 5 letnim samochodzie plastiki skrzypią gorzej niż stare łóżko. Nawiew na 1 biegu nieskuteczny a na 2 hałasuje jak w innych samochodach 4 lub 5. Samochód dużo gorszy od Pandy 1.1 (55KM) pod względem dynamiki, zwrotności, jakości spasowania plastików, spalania i głośności. Jedyny plus tej Corsy to stabilne prowadzenie. Sprzedałem samochód po 5 miesiącach. Dla porównania powiem, że Skoda potrafiła zrobić dynamiczny silnik 1,2 o mocy 85KM.
Wrażenia
3,0
Silnik
Beznadziejna dynamika. Silnik jest elastyczny ale nie chce się wkręcać na obroty. Dopiero około 3,5 tys. obrotów ma chęć do współpracy. Plusem jest łańcuszek rozrządu i współpraca z instalacją gazową. Minus to awarie cewek, co może kosztować ponad 1000 zł.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok, ale długi skok drążka nie każdemu będzie pasować
4,0
Układ jezdny
Jedyny plus tego auta. Corsa prowadzi się stabilnie jak samochód o klasę wyższy (Octavia czy Megane). Oczywiście mówimy o zwykłej jeździe a nie sportowym pokonywaniu zakrętów
4,0
Karoseria
Ładnie wygląda i tyle. Widoczność do tyłu ograniczona.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest słaba ale to problem większości dzisiejszych aut. Do przodu niestety tez jest słabo. Grube słupki plus bezużyteczne trójkątne okienka tworzą dużą martwą strefą.
3,0
Ergonomia
Gdyby nie wkurzający włącznik kierunkowskazów nie byłoby uwag.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak pisałem na początku. Na pierwszym biegu wentylacja mało efektywna a na drugim bardzo głośna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ta klasę samochodu duża miejsca
2,0
Wyciszenie
Słabo, oj słabo
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód na rynku wtórnym nie jest drogi. Niestety ma tyle drażniących wad, że nie warto go kupować. PS. Sprzedaż nie trzyma wartości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupę drobnych usterek. Skrzypienie plastików, popiskiwanie wentylatorów, blokujące się oparcie tylnych foteli. A na koniec hit. Kołek przytrzymujący półkę bagażnika potrafi wpaść do środka (pomiędzy karoserię a tapicerkę bagażnika. W ASO nie mają takich kołków ponieważ to jest integralna część całego plastikowego boczku, który kosztuje prawie 500 zł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cewka za ponad 1000 zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 85KM 63kW
[l/100km]